18-05 Alle voorrondes ABM-ICT cup eindelijk afgewerkt

door | 18 mei 2018

Bij TTV Arnemuiden zijn vanavond de laatste voorrondes van de ABM ICT Cup gespeeld. Een avond met spannende poules en verrassende uitslagen. Dat lag niet aan Emiel de Rijke. Hoewel hij af en toe een game liet liggen, bleef deze winnaar van vorig jaar met zes gewonnen wedstrijden eerste in de poule De tweede plaats werd opgeeist door Dion Meesters (ODT), die alleen van De Rijke en Wilbert Poppe verloor. Poppe had vanwege een blessure, opgelopen tijdens het kitesurfen, een lastige avond, maar wist zich toch ternauwernood te plaatsen voor de volgende ronde. Wel moest hij zijn clubgenoot en toernooileider Izak Heijboer voor laten gaan. Beide kwamen uit op drie winstpartijen. Dat gold ook voor de Leidenaar Martijn Stouten, alleen deze pechvogel werd op onderling resultaat vijfde. Rinus Eversdijk van Kapelle legde beslag op de zesde plaats, net voor Alexander C. Kraan van Yerseke.

In poule H was voormalig winnaar Roald Vos van Hotak de gedoodverfde favoriet. Deze avond maakte hij de favorietenrol echter niet waar, want hij verloor zowel van zijn clubgenoot Sophie Dijkers, als van Wouter de Heide (ODT). Dijkers verloor alleen van Sybren Maas (SAR) en werd eerste in haar poule, voor De Heide, Vos en Maas. In de strijd om de vijfde plaats wonnen Lajos Cselik, StevenKlijn (Arnemuiden) en Youri van Dijken allemaal één wedstrijd, maar werd op onderling resultaat Cselik vijfde, voor Klijn en Van Dijken.

Met dank aan wedstrijdleider Adrian Slabbekoorn en barman Bennie Meliefste.