02-06 Emiel de Rijke en Wilmer Jacobs ongeslagen in halve finales

door | 6 juni 2018

Gisteravond zijn de laatste twee halve finalepoules gespeeld. Emiel de Rijke en Wilmer Jacobs (beiden van TTCM) werden ongeslagen eerste.

In poule C liet Emiel de Rijke er geen gras over groeien wat zijn titelaspiraties zijn. Alleen tegen Sybren Maas (SAR) en Victor des Granges (Tanaka) boekte hij een nipte overwinning met 11-8 in de vijfde game, maar de overige wedstrijden won de voormalige winnaar relatief eenvoudig. Des Granges won zijn overige wedstrijden en werd daarmee tweede, al moest hij tegen Mika Baert (Effect) terugkomen van een 2-0 achterstand. Wilbert Poppe (Arnemuiden) werd met vijf winstpartijen derde, voor Baert. Ondanks een aantal goede wedstrijden was deze halve finale voor Erik Schuurman (Arnemuiden) en Sophie Dijkers (Hotak) het eindstation. Sybren Maas werd zevende door van Kees de Rooij te winnen, die zijn kunststukje van de voorrondes niet meer kon herhalen en zonder punten achterbleef.
Poule D leek een Yerseks feestje met vier vertegenwoordigers uit het mosseldorp, maar daar stak Wilmer Jacobs een stokje voor. De Middelburger pakte vorig jaar al de tweede plek bij de ABM ICT-Cup en liet ook nu zien voor niets minder te gaan. Alleen tegen Jurian de Kraker (11-9 in de vijfde game) moest hij hier diep voor gaan. De Kraker had niet zijn beste avond en verloor vervolgens ook van teamgenoot Adrian Slabbekoorn en Marc Riemens (Arnemuiden). Voor Riemens leek het op het einde van de avond kantje boord te worden om de finale te halen, maar hij maakte aan alle twijfels een eind door zowel Slabbekoorn als De Kraker te verslaan en werd daarmee tweede in zijn poule. De beide Yerseke-spelers pakten wel de laatste tickets voor de finale. Dat gold niet voor Corne Steketee, ondanks diens knappe overwinning op Riemens. Ook Ewout van Dijken, de ingevallen Hans van der Kraan en Thijs Vleugel mogen de finale van de kant toekijken.