27-02 Sterk deelnemersveld tekent zich af voor 10e ABM ICT Cup

door | 28 februari 2019

Krap een maand nadat de inschrijving voor de 10e ABM ICT Cup Tafeltennis bij Arnemuiden is opengesteld, hebben de eerste 25 deelnemers zich al aangemeld. Het toernooi, dat is opengesteld voor heren vanaf een D-H-licentie en dames vanaf een B-licentie, geldt als seizoensafsluiter voor veel tafeltennissers in het zuidwesten van het land.

Onder de inschrijvers behoort onder meer de winnaar van de laatste twee edities, Emiel de Rijke van TTC Middelburg. Hij kan dit jaar de nodige concurrentie verwachten, want ook de voor Backhands uit Sint-Willebrord uitkomende Marc Hackenberg en Jeroen de Heide (Arnemuiden), die beiden vorig jaar nog een C-licentie hadden, hebben hun deelname bevestigd. Ook van Roald Vos (Hotak ’68 uit Hoogerheide), Jordin Heijens, Kristian Davidse (TTC Middelburg) en de Yerseke-spelers Herbert Keijman en Jurian de Kraker mag de nodige tegenstand verwacht worden. Uniek aan het toernooi is dat de spelers in de voorrondes tegenstanders van tal van niveaus treffen. De eerste 4 van elke poule van 7 of 8 spelers plaatsen zich voor de volgende ronde.

Super Final
De nummers 1 en 2 van het toernooi ontvangen een wildcard om mee te doen met de ABM ICT Super Final. Dit toernooi vervangt het voormalige Top-12-toernooi waar in vroegere jaren om werd gestreden door de beste Zeeuwse spelers met een A-, B- of C-licentie. Twee jaar geleden won Richard Verstijlen (Red Star ’58) de eerste editie van de Super Final door in de finale Soren de Witte van TTC Middelburg te verslaan. Vorig jaar nam de Middelburger revanche. Uitnodiging voor dit toernooi gebeurt op invitatie, maar geïnteresseerde spelers met deze licenties mogen hun interesse wel kenbaar maken bij de wedstrijdleiding. Sponsor ABM ICT heeft voor de nummers 1 t/m 3 van de Super Final respectievelijk 150, 100 en 50 euro beschikbaar gesteld.

Speeldata
Voorrondes: do 25 april, vr 3 mei, do 9 mei, vr 17 mei
Halve finales: vrijdag 24 mei + vr 31 mei
Finale: zaterdag 8 juni
Super Final B/C Spelers: zaterdag 15 juni

Inschrijven is mogelijk t/m 15 april. Spelers mogen hun voorkeur aangeven voor de te spelen voorronde-avond. De speelavonden vangen aan om 19.30 uur bij TTV Arnemuiden.

Voor meer informatie:
Izak Heijboer