26-04 Eerste voorrondes ABM-ICT cup gespeeld

door | 30 april 2019

De eerste voorrondes van de ABM-ICT cup zijn vrijdagavond afgewerkt. Meteen deed zich al een grote verrassing voor door de uitschakeling van Adrian Slabbekoorn, toch een speler die in de voorbeschouwingen een plek in de volgende ronde was voorspeld. Tevens wist Lajos Cselik zich niet te plaatsen voor de volgende ronde, hem werden vooral al wat minder kansen toegewezen. Het werd sowieso een teleurstellende avond waarin alle Arnemuiden spelers werden uitgeschakeld. Uiteindelijk zijn er natuurlijk altijd wel weer 8 spelers die doorgaan naar de volgende ronde, de uitslagen kunt u hieronder bekijken.

Gisteravond zijn bij ttv Arnemuiden de eerste voorrondes van de ABM-ICT cupgespeeld. In poule A geen verrassingen, want Marc Hackenberg, Kristian Davidse, Femke Boot en Sybren Maas hadden na 4 speelrondes 4 winstpartijen en waren dus snel verzekerd van een plaats in de volgende ronde. Hackenberg stond de hele avond zelfs geen game af en wist nummer 2 Davidse zelfs een game met 11-0 te verslaan. Davidse won in vijf games van Femke en werd zo tweede voor de Etten-leurse. Sybren Maas schudde in de strijd om de vierde plek met 11-8 in de vijfde game Jelle-Jan Pieterse van zich af, die vijfde werd, door op zijn beurt Adrie de Jonge weer kansloos te laten. Ook voor John Stroo en de jonge Merien Moelker – die bij zijn debuut toch enkele games wist te winnen – waren de voorrondes het eindstation.

Verrassender waren uitslagen in poule B waar Adrian Slabbekoorn – de laatste jaren op de finaledag nog actief – zich in een lastig pakket bracht na verlies tegen teamgenoot Lajos Cselik en Julia Janssen. Hij won nog wel van de Yerseke-spelers Ad Sgroot en Hans van der Kraan, maar moest op onderling resultaat toch Van der kraan en Cselik voor laten gaan. De strijd om de eerste plaats tussen Jordin Heijens en Victor des Granges werd in vijf games gewonnen door de Brabander. Ook Julia plaatste zich met Van der Kraan in haar kielzog voor de volgende ronde. Cselik, Slabbekoorn en Sgroot kunnen de volgende ronde vanaf de kant toekijken