05-10 Verslag competitiedag 3

door | 11 oktober 2019

Gisteren de tweede in de rij van drie thuiswedstrijden. In een kolkend Matchpoint werd allereerst de balvaardigheid van Tess Vleugel getest en analyseerde Erik het stikstofprobleem. De wedstrijden dan. Team 1 trad aan tegen Die Meede, een team dat al opvallend veel punten had gescoord. Met Joost Bakx als kopman, die in zijn Belcrum periode vaker in Arnemuiden te zien was. Wij hebben echter een betere kopman, genaamd Lange,  die deze avond bijna alleen al op service moeiteloos zijn partijen won. Ook Wilbert trok de goede lijn door door naar eigen zeggen voor het eerst in lange tijd met slecht spel toch wedstrijden te winnen. Tegen Verhoeve deed hij er nog alles aan z’n wedstrijd te verknallen, maar dat mocht niet baten met twee winstpartijen als gevolg. Precies twee wedstrijden meer dan Erik, die met goed spel wel met Lange de dubbel pakte.

Het tweede team speelde na de dikke nederlaag van vorige week tegen Markiezaad. De terugkeer van Marc Riemens van zijn verlate zomervakantie zorgde weer voor de nodige spirit in het team. Van beide kanten werd afgesproken vooral erg gezellig te doen naar elkaar en de punten te delen. Thijs was in de mood en won net als de vastgoedman van Roompot twee potten. Adje moest het met 1 winstpartij doen, ondanks dat hij enfant terrible Peter Stolk de nodige tegenstand bood.

Het derde team speelde tegen Tanaka. Het werd een beetje de avond van ‘net niet’. Benno speelde zijn eerste wedstrijden nog heel behoorlijk, maar kwam net tekort en ook het gelegenheidsdubbel Benno/Koos verloor met drie keer 13-11. Steve en Koos wonnen allebei een wedstrijd, maar waar Koos een 8-2 voorsprong bij 1-1 verknalde vond Mr Goudvis het bij 2-2 9-9 iets te spannend worden. Resultaat 8-2. Gelukkig lijkt TCO al afgehaakt en wordt het alle zeilen bijzetten om de PD wedstrijd te ontlopen.

Het vierde dan. Dit team had er drie wedstrijden over gedaan om in het ritme te komen, maar deze avond viel alles op de goede plek. Tegen Kerkwerve, waar mensen nog gewoon Stoffel heten, werd een 8-2 overwinning geboekt. Bas was met 3 overwinningen goed op dreef en Cas en Rob plakten daar twee winstpotten aan vast, waarbij Mr Brant deze avond met aanvallend spel goed liet zien wat hij in huis had.

Verder opvallend: de douche veranderde niet in een zwembad, er werden geen foto’s met blote bastjes gesignaleerd, de fles wijn werd met een gebaksvorkjes ontkurkt, de voorzitter was spoorloos en Max had een papa-dag. Volgende week  zijn er weer thuiswedstrijden. Ik verheug me er nu al op!