11-09 3e plaats voor Jeroen de Heide (Arnemuiden) op NK Tafeltennis voor C-licenties

door | 15 september 2021

Jeroen de Heide van Tafeltennisvereniging Arnemuiden heeft dit weekend hoge ogen gegooid tijdens het Nederlands Kampioenschap Tafeltennis voor C-licenties in Schiedam. De Heide, die vorig jaar de halve finale haalde bij de D-licenties en daarmee een C-licentie veroverde, flikte dit kunstje afgelopen weekend opnieuw bij de C-licenties.

In zijn poule moest De Heide weliswaar zijn meerdere erkennen in Marco Langerak van VTV, maar bond hij achtereenvolgens Charlie Vierling (HTTV-070), Erik Mulder (Assen) en Mads Oomen (Scylla) aan de zegekar, waardoor hij als tweede doorging naar de 8e finale. Met name de wedstrijd tegen de hoger geklasseerde Mulder was een ware thriller, waarin De Heide met 12-10 in de beslissende vijfde game de overwinning pakte.

In de achtste finale walste hij over Rogier Wijker (Spirit) heen met 11-2 in de vijfde game. In de kwartfinale kwam hij de talentvolle Theerakant Manyam tegen en verloor De Heide de eerste game met maar liefst 11-1. Vervolgens zette hij met 11-9 16-14 en 11-7 orde op zaken.
In de halve finale was oud-teamgenoot Jacco Schoone (ttv Het Markiezaat) de tegenstander. Na een eenvoudige 11-3 voor Schoone en 4-11 voor de Heide moest de tafeltennisser uit Arnemuiden de winst toch met 11-3 en 11-5 aan Schoone laten.

De overige Arnemuiden-spelers konden op het NK geen potten breken. Zowel Adrian Slabbekoorn, Wilbert Poppe als Arnold de Gier overleefden in de D-klasse hun poule niet. Izak Heijboer lukte dat een klasse lager wel, maar daarin was de 16e finale ook meteen het eindstation.

Foto: Het podium met Jacco Schoone, Rodrigo Escobar Ramírez en Jeroen de Heide met Britt Eerland, die uitkomt voor het Nederlands team.