10-10 Verslag competitieronde 4

door | 12 oktober 2021

In speelronde 4 kwamen een drietal seniorenteams van Erremuu in actie.We beginnen bij het laatste team, want zij hebben de meest verrassende uitslag neergezet. Cas, Rinco en Bas vertrokken naar Yerseke, waar het plaatselijke tweede team de eerste drie wedstrijden maar lieft 25 punten had verzameld. Deze avond deden de sterkhouders van Yerseke niet mee en dat kwam voor de Arnemuiden-equipe goed uit, er werden deze avond namelijk maar liefst 9 punten bij elkaar gesprokkeld. Alleen Rinco moest in zijn eerste wedstrijd met 12-10 in de vijfde game aan Jan Overbeeke laten, maar de overige wedstrijden moesten Overbeeke, Youri van Dijken en invaller Jaap van Wieringen hun tegenstander feliciteren. Cas (foto) behield daarmee zijn ongeslagen status en het team rukte na een stroeve start van de competitie in één keer door naar de middenmoot.Volgende week komt Reynaert op bezoek.Het tweede team speelde deze avond zijn eerste competitie. Na de operatie aan Thiesco z’n blinde darm, de vakantie van Riemens en de verlengde lockdown van Akki waren de mannen er helemaal klaar voor. Tegenstander was een oude bekende met TTC Middelburg 4, dat al wel drie competitiewedstrijden in de benen had en deze avond aantrad met Peter Glass, Jan Willem Adriaanse en Richard Tramper. Riemens startte goed tegen Jan Wilem, maar kwam in de vier games toch tekort, Akki won in drie spannende games van Richard en Thijs verloor in vieren van Peter Glass. Het dubbel Riemens/Akki sleepte vervolgens een zwaarbevochten dubbelzege binnen tegen Adriaanse en Glass. Vervolgens volgde een mindere fase en werden er vier wedstrijden verloren. In de laatste wedstrijd versloeg Riemens echter de tot dan toe nog ongeslagen Glass en haalde Akki de winst tegen Adriaanse binnen, waardoor er toch nog 4 punten mee naar Arnemuiden gingen.Niet de gewenste uitslag, maar de kop is eraf en vanaf nu kan er weer iedere week gespeeld worden.Arnemuiden 1 speelde op zaterdagmiddag de thuiswedstrijd tegen Hotak uit Hoogerheide, dat voorafgaand aan de competitie als titelkandidaat werd getipt. Het eerste trad aan met Lange, Herby en Popje. Hacki mocht als super-sub in de dubbel opdraven. De eerste wedstrijd was meteen een kraker tussen beide kopmannen, Jeroen en Bob van Geffen. Uiteindelijk zegevierde Jeroen met 15-13 in de vierde game. Vervolgens won Herby eenvoudig in drie games van Johan ’t Hooft en werd Popje kansloos gelaten door Peter van Oevelen. De dubbelpartij met Marc/Jeroen tegen Bob/Peter werd elke game eenvoudiger, getuige de gamestanden 14-12, 11-6, 11-1. Na de dubbel had Herby kansen om na de eerste gewonnen game ook de tweede naar zich toe te trekken, maar uiteindelijk trok de ervaren Van Geffen de volgende games naar zcih toe. Peter van Oevelen bood goed tegenstand tegen De Heide, maar moest toch in vier games zijn meerdere erkennen in Jeroen, waarna Poppe net tekort kwam tegen ’t Hooft met 9-11 in de vierde game.Herby zette een kroon op een goede middag door Van Oevelen in drie games te verslaan en won opnieuw twee wedstrijden. Poppe verloor van Van Geffen, waarna Jeroen opnieuw ongeslagen bleef en tegen ’t Hooft het winnende punt binnensloeg.De stand is ongemeen spannend. Arnemuiden, leidt met 28 punten uit vier wedstrijden, maar heeft de adem van TTC Middelburg (25 punten) en ODT (24 punten) in de rug. ODT komt volgende week in Matchpoint op bezoek.Volgende week komt ook Armpje 3 in actie, als Steven en Bennie hun wildkampeeravontuur in Noorwegen hebben overleefd. Dan weer 4 thuiswedstrijden. Allen hartelijk welkom!