12-02 Zeges voor Arnemuiden 1 en 2, team 3 en 4 lijden zware nederlaag

door | 14 februari 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de landelijke derde divisie opnieuw goede zaken gedaan. Na de 6-4 overwinning op TTC Middelburg afgelopen week, zegevierde het tafeltennisteam uit het vissersdorp dit keer met 7-3 tegen VTV 2 uit Nieuwegein. Daarmee nestelt de promovendus zich aan de kop van deze derde divisie.Jeroen de Heide wist vorig jaar in de hoofdklasse al zijn 27 wedstrijden te winnen. Afgelopen week hield Soren de Witte van TTC Middelburg hem van de winst af, maar zaterdag was hij niet te kloppen. Tegen Caspar Veenboer, Marco Langerak en Jörgen Verberne stond de Heide zelfs geen game af.Ook Marc Hackenberg bleef zaterdag ongeslagen. Tegen de passief spelende Marco Langerak kwam Hackenberg weliswaar met 2-1 achter in games, maar zegevierde hij met 11-9 in de beslissende vijf games. Ook tegen Verberne had de Arnemuiden-speler een vijfde game nodig, maar daarin was hij met 11-5 de sterkste. Casper Veenboer werd in drie games verslagen. In de dubbelwedstrijd tegen Langerak en Verberne kwamen Hackenberg en De Heide met 2-0 in games achter, maar werd er vervolgens met 3-2 orde op zaken gesteld.Derde man Wilbert Poppe kon deze middag niet voor een bonuspuntje zorgen. Hier waren wel alle kansen voor. In zijn eerste wedstrijd tegen Verberne leverde Poppe namelijk een dijk van een wedstrijd af. Na vier op en neer gaan de games (11-4, 4-11, 11-6, 6-11) pakte Poppe in de vijfde game brutaal een 7-1 voorsprong. Verberne knokte zich terug, maar Poppe had bij een 10-8 en 11-10 voorsprong drie matchpoints om de partij naar zich toe te trekken. Hij beloonde zichzelf echter niet. Tegen Langerak kon Poppe geen potten breken, hij snoepte alleen nog een game af van Veenboer.Met 13 punten uit twee wedstrijden staat Arnemuiden samen met ONI 1 aan kop van de landelijke 3e divisie. Het seizoen is nog lang, maar de eerste klap is een daalder waard. De volgende wedstrijd is op 26 februari. Dan speelt Arnemuiden tegen Alexandria uit Rotterdam, het team dat zaterdag met 7-3 te sterk was voor TTC Middelburg.

Het tweede team boekte een puike overwinning op ODT 3 uit Roosendaal. Een hoofdrol was weggelegd voor Thijs Vleugel. De bouwvakker heeft de afgelopen weken de nodige trainingsuurtjes gemaakt en dat loonde zich uit. Frederik van Overbeek en Ludo Gommers gingen er in vier games af, tegen Joep Schoenmakers had hij een beslissende vijfde game nodig. Erik Schuurman vervolgde zijn goede spel van vorige week met een eenvoudige overwinning in de eerste wedstrijd tegen Schoenmakers. Tegen Van Overbeek wist hij een 2-0 voorsprong in games niet te verzilveren, maar tegen Gommers zette de Mentor in een degelijke overwinning weer orde op zaken. Marc Riemens was weer terug van wintersport en had even twee games nodig tegen Gommers om in zijn spel te komen, maar knokte zich vervolgens in vijf games terug. Ook Van Overbeek moest er in vier games aan geloven. Tegen Schoenmakers kwam MC in vier games tekort. Ook het dubbel Schuurman/Vleugel moest de Roosendalers feliciteren. Al met al een keurige 7 punten in the pocket. De volgende wedstrijd komt Tanaka 2 op bezoek in Erremuu.

Arnemuiden 3 had na de 8-2 overwinning op Het Markiezaat vorige week de nodige fiducie in, maar kwam in de uitwedstrijd tegen Hotak 3 uit Hoogerheide van een koude kermis thuis. Hotak degradeerde afgelopen seizoen uit de tweede klasse en maakte deze avond haar status als titelfavoriet waar. Opnieuw een 8-2 uitslag, maar dit keer in het nadeel van Arnemuiden. Met name Roland van den Heuvel onderscheidde zich deze avond met prima spel. In de openingswedstrijd tegen Koos was het nog kielekiele (12-10, 6-11, 12-10, 12-10), maar Steven Klijn en Jan Zwemer werden beiden geen game gegund door Van den Heuvel. Ook het dubbelspel Van den Heuvel/Aarden – Steve/Koos ging naar de Hoogerheidenaren, waardoor er vrij snel een 4-0 tussenstand op het bord stond. Toen won Koos eenvoudig in drie games van Youri Aarden en na het verlies van Zwemer tegen van den Heuvel won Stevy vrij simpel van Martijn Withagen. Een verdere comeback zat er echter niet meer in. Hoewel Zwemer meer in zijn ritme kwam, wist hij ook tegen Aarden niet tot score te komen. Koos liet het op de big points liggen tegen Withagen en droop met 14-12 in de vierde game af en tenslotte liet Van den Heuvel geen spaan heel van Steven. Weer terug met de beentjes op de grond en opmaken voor de thuiswedstrijd tegen TCS.

Arnemuiden 4 ging op bezoek bij Effect in Terneuzen, een team dat de afgelopen weken in rouw werd gedompeld. Om onduidelijke redenen werd dit team deze competitie in de vierde klasse geplaatst. ‘Dan maar kampioen worden voor Mika’, zo liet John Roose al op social media weten. Daar werd deze avond in ieder geval goed gehoor aan gegeven door de Terneuzenaren. Roose verloor zelf in de openingswedstrijd nog in drie games van Bas Steijn, maar de overige wedstrijden werden allemaal door Effect gewonnen. Arnemuiden trad naast Bas aan met Anita en Rob, de teamgenoten van John waren deze avond Erik Verhelst en Stefan Thilleman. Anita was deze avond niet in de buurt van een overwinning. Rob Brant sprokkelde af een toe een gamepje weg. Bas Steijn speelde tegen Verhelst en Thilleman twee thrillers, maar moest uiteindelijk de Terneuzenaren feliciteren. Met slechts vijf puntjes uit twee wedstrijden zal het team aan de bak moeten om aan te haken in deze vierde klasse, te beginnen in de thuiswedstrijd tegen Kapelle 2.