19-03 Drie keer winst en één remise voor Arnemuiden-teams

door | 21 maart 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben hun koppositie in de landelijke 3e divisie zaterdag verstevigd. Tegen concurrent ONI kregen ze drie punten in de schoot geworpen omdat het team uit Wijchen met twee man aantrad. Dankzij tweemaal winst van Marc Hackenberg en de winst in het dubbelspel werd een 6-4 zege geboekt.

Hackenberg is al de hele competitie goed op dreef en wist zaterdag zowel van Bob Koch als Paul Sommers eenvoudig met 3-0 te winnen. Wilbert Poppe dolf tegen de ONI-spelers twee keer met 3-0 het onderspit. Herbert Keijman verloor zijn eerste wedstrijd met 11-8 in de vierde game van Sommers, maar kwam tegen Koch na een 2-0 achterstand in games terug tot 2-2. De vijfde game moest hij met 11-7 aan de speler van ONI laten. In het dubbelspel boekten Hackenberg en Keijman een eenvoudige 3-0 overwinning.

Zonder het meespelen van sterkhouder Jeroen de Heide waren de drie ‘bonuspunten’ van harte welkom. Na de helft van de competitie vindt de promovendus uit Arnemuiden zichzelf terug op de eerste plek. Op 2 april wordt de tweede seizoenshelft hervat met de derby tussen Arnemuiden en TTC Middelburg.

Het tweede team van Arnemuiden zette de zegereeks voort met een 6-4 overwinning op The Backhands 3 uit Sint Willebrord. Arnold de Gier bleef tegen Rein Giorgi, Kevin Kools en Surjosa Lauwerijssen ongeslagen, al had hij daar tegen de twee laatste spelers een vijfde game voor nodig. Schuurman won van Kools, maar wist tegen Lauwerijssen een 2-0 voorsprong in games niet te verzilveren. Thijs Vleugel pakte zijn potje weer mee door Giorgi te kloppen. Door winst in het dubbelspel werden 6 punten meegenomen uit Brabant en doet het team in de bovenste regionen van deze 2e klasse mee op vier punten van koploper Irene.

Arnemuiden 3 boekte eveneens een keurige uitoverwinning. Tegen Smash’76 3 uit Sint Annaland werd het 7-3. Lajos Cselik won opnieuw drie partijen en is deze competitie nog ongeslagen. Ook Steven Klijn boekte drie overwinningen, waaronder een krappe 11-8 in de vijfde game tegen Mathijs van der Graaf. Ook in het dubbelspel wonnen Cselik en Klijn met 11-8 in de vijfde game van Van de Graaf en Besseling. Bennie Meliefste wist in zijn eerste wedstrijd dit seizoen nog niet tot scoren te komen. Met 24 punten uit 4 wedstrijden vindt Arnemuiden zich terug op een tweede plek in de 3e klasse A, 9 punten onder koploper Hotak dat een wedstrijd meer gespeeld heeft.

Arnemuiden 4 kwam in de uitwedstrijd tegen Reynaert 1 tot een puntendeling. Huub de Maat snoepte Arnemuiden-veteraan Casper van Belzen vorig seizoen in zijn laatste wedstrijd van zijn 100% score af en was dit weekend opnieuw met 11-9 in de vijfde game te sterk. Casper won wel van Winsly Athaide en Henk van Wolffelaar, ook Anita Kusse en Niek Baarends wonnen van Van Wolffelaar en ook het dubbelspel ging naar het Arnemuiden-duo. Arnemuiden 4 staat nog wel op de vierde plaats, op vier punten van Kapelle 2.