21-05 Spanning om poulewinst in beide halve finalepoules MOORE DRV Cup

door | 3 juni 2024

Ook in de laatste twee halve finalepoules van de Moore DRV Cup, die gespeeld wordt bij ttv. Arnemuiden, was het weer spanning troef. Zowel in Poule C als D moesten kwamen drie spelers uit op één verliespartij en moesten de onderlinge games de eindstand bepalen. Na gametelling kwamen Luc Janssen (Alexandria) en Erik Verhage (Smash ’76) als winnaar uit de bus.

In poule C ging Mike de Nood (TTC Middelburg) er kansloos af tegen John Kiele (Alexandria). Kiele verloor op zijn beurt weer in vier games van Erik Verhage (Smash ’76), die weer het onderspit moest delven tegen De Nood. Na gametelling eindigde Verhage op 1, voor Kiele en De Nood. De niet geheel fitte Jurian de Kraker, winnaar van de cup vorig jaar, liet een fletse indruk achter, maar haalde net genoeg punten om de finaledag te halen.

Lukasz Pawlukowski (Het Markiezaat) lukte dat na een sterke start met drie winstpartijen net niet. Sander de Kok (Arnemuiden), Hannes Besseling (Smash ’76) en Walter Bierman (Het Markiezaat) wonnen allen één wedstrijd en mogen de finale als toeschouwer bekijken.

In Poule D deden blessures Marc Riemens (Arnemuiden) en Patrick Jansen (Goes) halverwege de avond de das om, zodat er slechts zes spelers overbleven. Luc Janssen verloor nipt van Jan Steijn, maar won dik van Rene Vrins (SV Red Star ’58). Omdat Vrins op zijn beurt weer in drie games van Steijn won, eindigde Janssen op de eerste plaats, voor Vrins en Steijn. Ook voormalig Zeeuw,

Adriaan van Belzen, verlengde het toernooi met een week door in de onderlinge wedstrijd om de vierde plaats met 3-0 van Arnold de Gier te winnen. Daarmee verliet ook de laatste Arnemuiden-speler voor de finale het toernooi. Ook voor Annika Mars was de halve finale het eindstation.