04-06 Poulewinst Oonincx, Verstijlen, De Kraker en Benschop in halve finales ABM ICT-Cup

door | 6 juni 2016

Bij Tafeltennisvereniging Arnemuiden heeft de laatste schifting plaatsgevonden voor plaatsing voor de finales van de ABM ICT Cup op zaterdag 11 juni. Jurian de Kraker (Yerseke), Tristan Benschop (Alexandria), Richard Verstijlen en Ronnie Oonincx (Backhands) wisten hun poule te winnen. Ook Stefan de Groot, Arnold de Gier (Arnemuiden), Danny Roks, Rene Lauwerijssen (Backhands), Wouter de Heide, Nico Schuit (ODT), Herbert Keijman, Adrian Slabbekoorn (Yerseke) Julian Flamman (TTC Middelburg), Robin Verboom (Effect), Roald Vos (Hotak) en Martijn Stouten (Scylla) geven tijdens de finale acte de présence.

In poule A leek het er niet op dat Ronnie Oonicx poulewinnaar zou worden. Hij verloor namelijk al in zijn tweede wedstrijd met 3-0 van Nico Schuit. Schuit kreeg echter klop van oud-winnaar Stefan de Groot, die op zijn beurt weer van Oonincx verloor. Omdat Schuit ook van Adrian Slabbekoorn verloor, werd hij derde achter Oonincx en De Groot. De vierde plaats was voor Slabbekoorn, met dank aan zijn clubgenoot Kees de Rooij. Die versloeg in zijn laatste wedstrijd het jonge talent Mika Baert (Effect), waardoor Mika slechts vijfde werd. De Ýesenaeren Antonis Riedijk, Kees de Rooij en Paul Steketee werden respectievelijk zesde, zevende en achtste.

Poule B werd door de kenners ingeschaald als de zwaarste poule met onder meer de oud-winnaars Richard Verstijlen, Daan Mijnsbergen en Danny Roks in de gelederen. Verstijlen liet zien over een goede vorm te beschikken en verloor de hele avond slechts één game. De overige tickets voor de finale werden met vijf winstpartijen overtuigend gepakt door Danny Roks, Rene Lauwerijssen en Robin Verboom, waarbij op onderling resultaat de spelers uit Sint-Willibrord de tweede en derde plaats opeisten. Voor de hoofdklassers Niels Kieviet (Scyedam) en Daan Mijnsbergen (Arnemuiden) viel opnieuw voor de finale het doek, net als voor Wilbert Poppe (Arnemuiden) en Adrie de Jonge (‘t Batje).

In poule C noteerde Tristan Benschop zijn eerste verliespartij van het toernooi. Herbert Keijman was namelijk met 3-1 te sterk. Tegen de eveneens tot op dat moment ongeslagen Julian Flamman zette Benschop de zaken recht (3-0) en wist hij op onderling resultaat toch de poulewinst binnen te slepen. Keijman werd tweede en Flamman derde. De strijd om de vierde plaats werd met slechts drie winstpartijen gewonnen door Wouter de Heide, die in zijn onderlinge wedstrijd invaller Thijs Vleugel (Arnemuiden) met 3-2 het nakijken gaf. Vleugel werd vijfde, voor de Terneuzenaren Frans Rijn en Francois Baert en de Hongaarse Lajos Cselik van Westerzicht.

Jurian de Kraker zette in Poule D zijn zegereeks voort en bleef ongeslagen. In de strijd om de tweede plek bleef Martijn Stouten de routiners Arnold de Gier en Roald Vos nipt voor. Met drie winstpartijen eindigde Patrick van Heurck uit Mechelen. Voor invaller Aubrey Polderman (TTC Middelburg), Sophie Dijkers (Hotak) en Steven Klijn (Arnemuiden) viel het doek.

Op zaterdag 11 juni worden de finales van de ABM ICT-Cup bij TTV Arnemuiden plaats (Korenbloemlaan 3). Het toernooi vangt aan om 11.00 uur, de finale worden rond 17.00 uur verwacht. De eerste vier spelers van elke poule plaatsen zich voor de kruisfinales. Na afloop is de prijsuitreiking. Er zijn prijzen voor de beste 8 spelers en de beste spelers per licentiecategorie beschikaar.

Indeling halve finales

Poule A Poule B