26-4 Eerste voorrondes ABM ICT cup afgewerkt; stunt Marc Riemens

door | 4 mei 2018

Vanavond zijn de eerste twee voorrondepoules van de Abm Ict Cup gespeeld. In poule A vond gelijk een regelrechte sensatie plaats. Jan Steijn leek op voorhand de torenhoge favoriet voor de titel, maar hij verloor zijn tweede wedstrijd met 11-9 in de vijfde game van Marc Riemens. Tegen Max Vleugel van de thuisspelende vereniging Arnemuiden wist Steijn zelfs geen game te pakken. Riemens speelde de avond van zijn leven en trok ook tegen Max Vleugel in vijf games aan het langste eind waarmee hij de poulewinst pakte na ook thriller tegen Alain Polderman te overleven. De strijd om het vierde en laatste ticket werd gewonnen door Adrie de Jonge, die tegenwoordig uitkomt voor TTV Kapelle. Alain Polderman werd vijfde en bleef daarmee ook zijn voormalig clubgenoot Carl Helmich van TTC Middelburg voor. Jeffry van Beek (Westerzicht) bleef puntloos laatste.
In poule B bleven de favorieten Victor des Granges (Tanaka) en Herbert Keijman(Yerseke) de eerste vijf wedstrijden ongeslagen. In het laatste onderlinge duel wist Keijman met 3-1 te winnen, waarmee hij de poule op zijn naam schreef. Als best of the rest – hij verloor van Victor met 12-10 in de laatste game – werd Erik Schuurman derde. De vierde plaats was voor John Roose van Effect. Tegen Schuurman dolf Roose nog nipt het onderspit in vijf games, maar tegen Hans van der Kraan (Yerseke) bleef hij met 11-9 in de vijfde game aan de goede kant van de score. Aubrey Polderman pakte de zesde plaats en won alleen van Ad Sgroot (Yerseke). De eerste vier van de poule plaatsen zich voor de volgende ronde.
Met dank aan barman Steven Klijn en toernooileider Adrian Slabbekoorn