5-5 Marc Maas wint C poule, geen verrassingen D poule

door | 8 mei 2018

Gisteravond werden poule C en D van de voorrondes van de ABM ICT Cup bij TTV Arnemuiden gespeeld. Op 4 mei, dus na de eerste ronde hielden alle deelnemers gezamenlijk twee minuten stilte in de kantine vanwege dodenherdenking. Niet lang daarna arriveerden ook de Belgische deelnemers Karl Wijnen en Danny Goossens die op het laatste moment inviel voor de geblesseerde Patrick van Heurck. Effect werd vertegenwoordigd door twee keer Baert. Marc Maas deed mee namens SAR,, Adrian Slabbekoorn en John Stroo namens Yerseke,Frank Rottier vertegenwoordigde Kapelle en verder waren de gele TTCM-shirts in de meerderheid.

In beide poules was na vier rondes al duidelijk wie zich geplaatst hadden voor de volgende ronde. Het venijn zat hem echter in de staart. Zo leek in Poule C Hoofdklasser Wilmer Jacobs op een overwinning af te stevenen, maar verkeek hij zich in de laatste wedstrijd op Mika Baert met 15-13 in de vijfde game. Baert werd op zijn beurt weer eenvoudig opzij gezet door Marc Maas van Sar, die van Wilmer Jacobs had verloren. Nadat de games geteld waren bleek Marc Maas eerste, voor Wilmer Jacobs de Witte veroverde de zesde plaats door Frank Rottier in een onderling duel met 3-1 te verslaan.

In Poule D maakte Jordin Heijens zijn favorietenrol meer dan waar, want hij verloor geen enkele game. De tweede plaats werd een prooi voor mede-toernooileider Adrian Slabbekoorn. De strijd om de derde plaats tussen Thijs Vleugel en Francois Baert werd met 3-1 beslist in het voordeel van de speler van Arnemuiden, maar beiden plaatsten zich voor de volgende ronde. Dat gold niet voor Karl Wijnen uit Mechelen, die desondanks apetrots was op zijn overwinningen op Rikki Davidse (TTCM) en John Stroo. Rikki Davidse werd zesde, terwijl John Stroo – na jaren weer terug op het toernooi in Arnemuiden – het veel tegenstanders lastig wist te maken, maar uiteindelijk wel puntloos bleef.