18-05 Herbert Keijman en Patrick van Heurck winnen laatste voorrondepoules

door | 31 mei 2019

In Poule G wist de Belgische Patrick van Heurck gelijk in zijn openingswedstrijd de Rotterdamse favoriet John Kiele (Alexandria) met 3-0 te verrassen. Van Heurck verloor nog wel in vijf games van Ronny Oonincx de Boilieman (Backhands) maar won zijn overige partijen en werd daardoor op onderling resultaat met 6 punten eerste voor John Kiele. Ooninck wist zich na vijf gewonnen partijen zeker van de volgende ronde, maar verslikte zich vervolgens in Peter Salnicky (Vice Versa) en John Kiele. Uiteindelijk eindigde Salnicky met eveneens 5 punten nog voor hem, maar beiden zijn door naar de volgende ronde. Dat gold niet voor de goed spelende Joost van der Poel (TCO), ondanks zijn drie winstpartijen in de eerste vier wedstrijden. Ook voor zijn clubgenoot Robert Schroeijers en Rick Syp en Jarno Bol (beide Vice Versa) was deze voorronde het eindstation.

In Poule H maakte Herbert Keijman (Yerseke) een slechte start, door in zijn tweede wedstrijd met het minimale verschil van 11-9 in de vijfde game te verliezen van Max Vleugel (Arnemudien). Hij won echter zijn andere wedstrijden eenvoudig en plaatste zich als poulewinnaar voor de volgende ronde, door op gametelling Rene Lauwerijssen (Backhands) en Max Vleugel achter zich te laten. Achter dit favoriete drietal was het de Belg Karl Wijnen die verrassend met vier overwinningen in de vijfde game het laatste ticket voor de halve filnale pakte. Verena Maas (Vice Versa) werd met drie overwinningen ‘best of the rest’ voor clubgenoot Dylan Klaverveld en Pascal van de Eijnden en Judith Morcus van TCO.