10-05 Historische TTVA avond in Vlissingen

door | 13 mei 2019

Voor de thuisblijvers nog even een verslagje van de P/D-wedstrijden van vrijdagavond.

Naast Armpje 3 werd ook Armpje 4 verwacht bij Westerzicht om een beslissingswedstrijd te spelen tegen lokale toppers met illustere namen als Jeffry van Beek en Maurits van Luijk.
Arnemuiden was met twee man op komen dagen. Helemaal niet arrogant bedoeld, maar Niek zat in Spanje, Cas had ploegendienst en Anita had een blessure.
Bas beet onder toeziend oog van groter broer Anton de spits af tegen Van Beek. Dat ging goed en al snel stond hij 2-0 voor in games. Waar het fout ging, is niet helemaal meer te achterhalen, maar even later stond er bij een 2-2 stand in games een 9-9 in punten op het bord.
Bas kreeg een hoge bal en wilde hem op geheel eigen wijze met een backhand omloop keihard in smashen. Dat mislukte en ook het volgende punt was voor Jefrry. Tussenstand 4-0. In verband met de ‘gratis punten voor de tegenstander (3 keer 3-0 weggegeven) mocht er nu enkel nog gewonnen worden.
Rinco moest er echter duidelijk even in komen en kwam met 2-0 en 6-1 achter. Toen voltrok zich het wonder van Westerzicht en de oudste De Gier draaide als een stoicijnse Aziaat de wedstrijd om. Ook de vijf opvolgende wedstrijden gingen naar Arnemuiden, waardoor het team met gezamenlijk 172 jaar tafeltenniservaring, ook volgend seizoen in de vierde klasse mag aantreden.

Team 3 moest voor het behoud van de plaats in de derde klasse aantreden tegen De Pin Pongers. Hoewel de mannen beseften aan hun stand verplicht te zijn om te winnen, moest dat natuurlijk ook maar net even gedaan worden.
Jan speelde zoals gewoonlijk op A en kreeg de ervaren Jac Rosenboom tegenover zich. Jan pakte de eerste game, dacht even dat hij nog een verdediger was en verloor de tweede, herpakte zich in de derde game, maar moest de vierde weer aan Jac laten. Bij een 10-8 voorsprong maakte hij opgelucht de wedstrijd af. 1-0.
Toen was het de beurt aan Steve Jobs. Deze ‘vissendokter in spe’ moest aantreden tegen de fanatieke Rene Schijven. Wellicht bevangen door de bibbers, kreeg Steve zijn fraaie forehand spin helaas maar moeilijk op tafel. Bij 2-1 en 10-9 kon Rene de wedstrijd af maken, maar dat was buiten Jobs gerekend. Hij poetste het matchpoint weg en was in de vijfde game met 11-9 nipt de sterkste.  Stand 2-0.
Vervolgens speelde Koos tegen een dame, luisterend naar de naam Rose-Marie de Koning. Die wist met de service van Koos geen raad, zodat er al snel 3-0 op het bord stond.

Toen de dubbel, die was in de competitie met slechts 1 winstpartij niet al te succesvol gebleken en ook in deze wedstrijd kwamen Steve en Koos al snel 1-0 achter. Niet al te best spelend, maar op belangrijke momenten toch de puntjes pakkend, maakten de mannen het vervolgens wel met drie keer 11-9 af.

Een droomstart dus met 4-0 op het bord. Vervolgens trad Steve Jobs aan tegen Jac Rosenboom. Jac won de eerste, Steve met goed spel de tweede, maar toch kwam er na twee vroege achterstanden een vijfde game aan te pas. Daarin was Jobs de betere speler en pakte hij een 10-7 voorsprong, maar toen stopte de motor en bleef hij toch met lege handen achter.
Jan liet er tegen Rose-Marie geen gras over groeien en met goede servicewerk en bolle spinballetjes stond er al snel een 5-1 stand op het bord. Toen mocht Koos het afmaken en zonder goed te spelen, maar ook zonder gameverlies werden de gewenste zes punten behaald. De net binnengesnelde ZZP’er Erik Schuurman was nog net getuige van de laatste punten.

Toen bleef het nog lang gezellig in Vlissingen, waar Hansje Scharpentier nog altijd de scepter zwaait maar wel wat minder luidruchtig aanwezig was als in vroegere jaren. Om 12 uur werd het ‘Lang zal hij leven’ nog even ten gehore gebracht vanwege de 19e verjaardag van Steven en waren we nog getuige van de afgang van Middelburg 7 naar de vierde klasse.
We bedanken de supporters: Rob, Wilbert, Akki, Lajos, Erik, Marc en Maaike voor hun komst! Wordt gewaardeerd mannen. Volgend seizoen gaan we knallen in de 3e klas