09-05 Jurian de Kraker en Emiel de Rijke winnen voorrondepoules

door | 13 mei 2019

Gisteravond stonden de voorrondes van de ABM ICT Cup weer bol van spanning. Dat gold in beide poules niet om de strijd om de eerste twee plekken. Daarin was in poule E Emiel de Rijke een maatje te groot voor Wilbert Poppe en schudde Jurian de Kraker in Poule F Roals Vos van zich af.

De strijd om het derde en vierde ticket was des te spannender. In poule E kwamen Corne Steketee, Koen Keijman en Steven Klijn op drie winstpartijen uit. Steketee verloor nipt in vijf games van clubgenoot Keijman, maar won in vier games van Klein en eindigde als derde. Steven wist in vier games Koen Keijman te verrassen, waardoor voor de Yerseke-speler het toernooi ophield. Arnemuiden-speler Jan Zwemer speelde een goed toernooi, maar moest meerdere keren in vijf games het onderspit delven. Hij won alleen van clubgenoot Rob Brant, die laatste werd.

In Poule F eveneens de nodige spanning. Zo verloor Marc Riemens zijn eerste wedstrijd van ‘huisfotograaf’ Francois Baert, maar wist hij wel van Erik Schuurman en Bennie Meliefste te winnen. Meliefste won op zijn beurt weer van Schuurman en Baert en plaatste zich zo achter Riemens voor de volgende ronde. Voor de ervaren mannen Schuurman en Baert werd zo de voorronde al het eindstation. Dat gold ook voor recorddeelnemer Rudy Bruikman.