10-12 Adrian Slabbekoorn clubkampioen 2019

door | 10 december 2019

Zaterdag 7 december werd er gestreden om de clubkampioenschappen bij TTV Arnemuiden. In totaal deden er 11 spelers mee, verdeeld over twee poules. De eerste poule bestond uit Jeroen de Heide, Arnold de Gier, Adrian Slabbekoorn, Thijs Vleugel en Bennie Meliefste. In de tweede poule namen Wilbert Poppe, Marc Riemens, Erik Schuurman, Izak Heijboer, Rob Brant en Merien Moeker het tegen elkaar op.

Adrian opperde om de eerste vier van de poule door te laten gaan en dat verzoek werd gehonoreerd door de wedstrijdleiding. Later begrepen we waarom. De lange kwam als de grote vedette 5 minuten na aanvang binnenstappen. Daar werd echter door Adje korte metten mee gemaakt (3-2). Omdat Jeroen wel van Akki won en de voorzitter op zijn beurt Adrian versloeg, eindigde uiteindelijk Jeroen wel op de eerste plaats, voor Akki en Adrian. Benno speelde deze dag heel behoorlijk en plaatste zich als laatste voor de kruisfinales door van Thiesco te winnen.

In poule B liet kleine Popje weer grote daden zien. De vrolijke kitesurf-dude was de te kloppen man, maar bond achtereenvolgens Koos, Schuur en Riemens aan de zegekar, waardoor hij ongeslagen zijn poule won. Schuurman moest ook aan Koos en Riemens de winst laten wat de nodige emoties bij hem opriep, maar wist zich door winst op Rob en Merien toch te plaatsen voor de kruisfinales. In de strijd om de tweede plaats in de poule wist Koos zijn matchpoint in de vijfde game niet te verzilveren, waarna Riemens wel zijn eerste matchpoint benutte.

In de kruisfinales voltrok zich een scenario waar niemand zijn geld op gezet had, maar de grote titelfavoriet Jeroen moest de winst aan Erik Schuurman laten. Ook de andere poulewinnaar Wilbert Poppe moest alle zeilen bijzetten om een 2-1 achterstand tegen een uitzonderlijk goed spelende Benno goed te maken, maar hij slaagde hier wel in. Koos kon geen enkele vuist maken tegen Akki (0-3) en Marc Riemens leek met een 2-0 voorsprong op weg naar de winst tegen teamgenoot Slabbekoorn, maar de Yersekenaar liet zich niet kisten en trok de wedstrijd met 3-2 naar zich toe.

De grote voorzitter kwam in de halve finale tegen Popje te staan en schwungde er vrolijk op los naar een 3-0 overwinning, waarbij Wilbert er eigenlijk niet aan te pas kwam. Schuurman leek in het vervolgschema eindelijk goed op gang te komen en maakte er tegen Adrian een mooie aanvallende wedstrijd van. Adrian controleerde de partij echter goed en deelde af en toe rake tikken uit, zodat het lang spannend bleef. In de beslissende vijfde game trok Adrian nipt aan het langste eind.

De finale was eigenlijk alles wat een finale niet zou moeten zijn, namelijk niet mooi en ook niet spannend. Arnold kwam na ongelukkige sorry-ballen van Adje in de eerste game geen moment meer in zijn spel en moest de winst dan ook met een simpele 3-0 aan de Yersekenaar laten. Die maalde daar geen moment om en sliep de nacht heerlijk met zijn gewonnen beker naast zijn kussen.