07-09 Adrian Slabbekoorn Nederlands Kampioen E-licenties

door | 23 september 2020

Een wereldwijd rondwarend virus ten spijt, zaterdag togen Jeroen, Wilbert, Adrian, Steven en Izak – hierna Lange, P, Ad, Steve en Koosje genoemd -naar Schiedam om mee te doen aan het NK tafeltennis voor D en E licentieKleine P kwam even kijken en tellen en de beide Marcen hadden een dagje vrij genomen om uitslagen te kijken.
De dag begon voor de meesten om 7.30 uur, behalve voor die Lange. Vedetten laten nou eenmaal graag op zich wachten. De koelkast in de auto van vader P was volgeladen en om 7.45 uur hadden de passagiers van deze auto hun eerste gele vriendje te pakken. Keurig op tijd kwamen we aan in de Margriethal in Schiedam waar 122 D-spelers en 66 E-spelers een poging deden om zich de beste te tonen in hun categorie. Op de tribunes golden de Corona-maatregelen maar op het speelveld was alles geoorloofd.
Waar de meeste spelers een bescheiden doelstelling formuleerden was die Lange zeer resoluut: er ging vandaag gewonnen worden. En er moet gezegd worden, hij was aardig op weg. In de poule werden alle jonkies eenvoudig opzij gezet. En ’s middags moesten Dinh Duc Daom, Marco Langerak, Teun Salentijn en Luuk Heijenga eraan geloven al was dat bij de laatste twee spelers in vijf games. Heel de zaal kon weer genieten van zijn oerkreten en in zijn enthousiasme werd zelfs een foute service van Salentijn met gejuich ontvangen. In de halve finale was de voor iedereen onbekende noppenkoning Peter Krapels helaas te sterk. Toch een mooi toernooi voor Lange.
Ook P mocht zich weer een dagje meten met de grote mannen. Dat ging keurig, want met 2 verlies en winstpartijen ging hij als 3e van de poule naar het hoofdtoernooi. Vervolgens volgde een tussenronde tegen Kai Ronde die een behoorlijke scorende forehand in huis had. In de tweede game verpestte P’tje helaas 5 gamepoints, anders had er wellicht meer ingezeten, maar hij zette wel een hoofdklassewaardige match neer.
Bij E’s draafden Steve, Koos en Ad op. Ad verloor zijn eerste wedstrijd met 16-14 in de vijfde van Liam Möhlmann, Koos maakte een 10-6 achterstand in de vijfde game net niet ongedaan tegen Bert-Jan Boudestein (12-10) en Steve had zijn gebruikelijke inkompartijtje. Daarna ging het echter een stuk beter. Ad verloor geen wedstrijd meer in de poule en de lage E-spelers Steve en Koosje sprokkelden de nodige Elo-puntjes bij elkaar door twee wedstrijden tegen hoger geklasseerde spelers te winnen: allebei derde en door naar het hoofdtoernooi! De wedstrijdleiding toverde vervolgens een tussenronde tegen elkaar uit de hoge hoed. Een wedstrijd die je niet graag hebt op zo’n dag. Steve deed er alles aan om zich in de underdogrol te manoeuvreren maar legde toch een heel aardige partij op de mat. Bij matchpoint op 12-11 in de vijfde ging er echter een overtik van Koos per ongeluk raak en ging Koosje onder aanmoediging van twee kleine Heijboers door naar de volgende ronde. Toen was de koek op en dat was jammer, want er zat zeker meer in.
Op Adje stond in de vervolgrondes geen maat. Bijwaard en Haselkamp gingen er met 3-0 af en Coioch werd met prima spel met 11-8 in de vijfde weggetikt. In de halve finale ging Boudestein er met 3-1 af, waarna Vincent Suiker in de finale ook van suiker bleek: 3-1 winst en Nederlands Kampioen bij de E. Het goede spel beloond en een D in de pocket. Nogmaals proficiat.