30-10 Verslag competitieronde 5

door | 2 november 2021

Vrijdagavond 29 oktober vond voor de meeste Arnemuiden-teams de start van de tweede seizoenshelft plaats. Het eerste reisde met Lange Aap, Hacki en P af naar Bergen op Zoom. Vooraf werd op een kleine winst gehoopt, maar achteraf kwamen de mannen met een gelijkspel goed weg. Poppe – de man die kitsurfen, hardlopen, zaalvoetballen en tafeltennissen moeiteloos in één week combineert – had een wat aarzelende start van de competitie, maar begint langzaamaan weer overtuigender te spelen. Vrijdagavond waren Schoone en Stolk nog te sterk, maar tegen invaller Danny Bogers haalde hij een zwaarbevochten overwinning uit het vuur met 11-7 in de vijfde game.Marc Hackenberg had zijn avond niet – en of het nou de bal, de zaal of gewoon een slechte dag was – er kwamen de nodige frustraties bovendrijven. Zo verloor hij meteen zijn eerste wedstrijd van Stolk, was hij kansloos tegen Schoone, maar wist hij gelukkig tegen Bogers de knop nog om te zetten. Op Lange Aap staat deze competitie geen maat. Bogers en Stolk gingen er met 3-0 af, maar de absolute kraker was natuurlijk tegen voormalig teamgenoot Jacco Schoone. Thuis had lange al met 11-9 in de vijfde game van Jacco gewonnen en deze avond herhaalde hij dit huzarenstukje met 15-13 in de vijfde game voornamelijk door tactisch te spelen en de minste fouten te maken.De dubbel – P trad een keer aan met Lange – werd kansloos verloren. Arnemuiden blijft koploper, maar ziet TTC Middelburg wel op vier punten naderen. Volgende week zaterdag is de derby in Arnemuiden.Het derde en vierde team maakten vrijdagavond al hun opwachting in de Zandkuil. Team 3 speelde met Steve, Luigi en Koosje. Steve kwam deze avond niet tot zijn beste spel. De eerste partij liet hij weliswaar geen spaan heel van Jelle-Jan, maar in de wedstrijd tegen Paul Minnaar, een speler die meer in huis heeft dan zijn percentage doet vermoeden, kwam Steve tekort en verloor hij 12-10 in de vijfde game. Van Niels van der Mark werd de eerste game nog gewonnen, maar Jobs moest vervolgens toch de winst laten aan een ontketende Van der Mark.Voor Koos was het tegen Minnaar even inkomen, maar hij bleef met 11-3 in de vierde game wel aan de goede kant van de score. Van der Mark had vleugels gekregen en in een spannende wedstrijd met de nodige lange rally’s kwam Koos op een 2-1 voorsprong, maar moest hij uiteindelijk Niels in vijf games feliciteren. Jelle-Jan had niet zijn beste avond en het 11-0 verlies tegen Koos in de eerste game beleverde hem ook niet direct een beter humeur op. In de tweede kwam Koos met 7-2 achter, maar toch zette hij met twee keer 11-8 orde op zaken.Man of the Match aan Arnemuidse zijde was deze avond Luigi. In zijn eerste wedstrijd tegen Niels van der Mark kapte onze Hongaar al heerlijke ballen op tafel, maar bleef hij met 12-10 in de vijfde game nog aan de verkeerde kant van de score. Ook tegen Pieterse moest Luigi zich terugknokken van een 2-1 achterstand en liep hij de hele vijfde game achter de feiten aan. Het slotstuk was echter voor de Arnemuiden-speler, die een 10-7 achterstand omzette in een 12-10 overwinning. Chapeau. Toen was de koek nog niet op, want in de laatste wedstrijd moest Paul Minnaar er nog aan geloven. De eerste game ging naar de paardentandarts uit Middelburg, maar in de drie volgende games kapte onze schilder of het een lieve lust was met af en toe een heerlijke uithaal met zijn forehand. Al met al een 6-4 overwinning, omdat Koos en Steve ook dit keer hun dubbelwedstrijd eenvoudig wisten te winnen. De marge op beide Middelburg-teams is nu vijf en tien punten. Volgende week komt koploper SAR naar Arnemuiden.Ook Arnemuiden 4 speelde deze avond in de Zandkuil. De laatste weken is het team goed op dreef en ook deze avond werd in een recordtempo een monsteroverwinning neergezet. Aan efficiëntie deze avond geen gebrek want 9 wedstrijden werden in 3 games gespeeld (en eentje in 4). Arnemuiden bleef in 9 wedstrijden aan de goede kant van de score tegen Dariusz Pedzikiewicz en de oudgedienden Hans Rijkse en Jan van de Voorde.Cas is al weken in blakende vorm en boekte ook deze avond weer drie simpele overwinningen. Na 15 wedstrijden staat deze speler nog op 100% en naar verluid overweegt hij zelfs een gooi te gaan doen naar het clubkampioenschap. Ook Bas komt de laatste weken beter in zijn spel en zorgde deze avond weer voor drie afgetekende overwinningen. Anita kwam in haar eerste wedstrijd nog tekort tegen Van de Voorde, maar won van Rijkse en Pedzikiewicz. In deze achtkamp heeft Arnemuiden inmiddels de tweede plaats weten te bemachtigen. Werden in de eerste drie wedstrijden nog 10 punten bij elkaar gesprokkeld, de laatste wedstrijden (waaronder die tegen de nummer 1 en 3) behaalde het team 25 punten. Volgende week komt Kerkwerve op bezoek. Inmiddels lijkt de weg naar de promotiepoule en een eventuele beslissingswedstrijd open te liggen. Of het gehele team die ambities heeft, valt altijd nog te bezien. Vanmiddag speelt Arnemuiden 2 een degradatiekraker tegen Smash 76 uit Sint-Annaland. Het team bewees zich vorige week geen goede dienst door de wedstrijd tegen koploper ODT met 8-2 te verliezen (1 keer Akki, 1 keer Thiesco), dus punten zijn zeer welkom.