02-02 Vooruitblik competitie: Jan Zwemer

door | 4 februari 2022

De serie ‘vooruitblik op de competitie’ vervolgen we met nog een oudgediende, al betitelt hij zichzelf liever als een jonge hond: Jan Zwemer van Arnemuiden 3.

Team 3 bestaat dit seizoen naast Jan uit Bennie, Steven, Lajos en Izak. Vanaf nu Januzz, Benno, Steve, Luigi en Koosje genoemd. De mannen nemen het naast Smash ’76 3 dit seizoen op tegen de Brabantse clubs Hotak 3, Het Markiezaat 3, ODT 5 en TCS 1.

De voorjaarscompetitie gaat weer van start. Sta je te popelen?

Popelen is een groot woord. Ik heb veel zin om weer te gaan pongen. Na tijden van niet, gedeeltelijk of halfslachtig vrij-en competitie spelen is het tof dat we weer gewoon kunnen!

Start je goed getraind aan de competitie?

Nee dat niet. Trainen probeer ik wanneer het kan maar door de drukte thuis en beoefenen van andere sport (fitness of fietsen) wat ik ook erg leuk vind, is het soms keuzes maken…

Wie schat je als grootste kanshebber in voor het kampioenschap?

Lastige vraag. Op basis van rating zou Hotac de favoriet zijn voor de titel. Als ik kijk naar het solide seizoen dat wij vorig seizoen speelden en we nu tegen, voor ons, veel nieuwe tegenstanders spelen, zou ik zeggen; “het kan alle kanten op…”dat maakt dit seizoen erg leuk!

En waar denk je dat jullie aan het einde van de rit staan?

Ik zou zeggen top 3! Daarbij zijn we als team ook steeds meer op elkaar ingespeeld. Sportiviteit en ontspanning zijn DE belangrijke bestanddelen van dit team!

Op welke wedstrijd verheug je je het meeste?

Niet specifiek een wedstrijd. Uit is het mooi dat we dit keer veel richting Brabant gaan maar thuis blijft altijd extra leuk omdat we dan met de hele club van RMU samen de avond beleven.

Wat vind je buiten de wedstrijden om het leukste om op pad te zijn met je team?

De inzet en karakterkapjes van Loogi zien. Vieze deuntjes draaien voor, tijdens en na de wedstrijd met Benno. Filosoferen met Steeeve. En natuurlijk de analyses over de (pingpong) sport en het leven met Kooooosje. Dit alles met een goeie pot bier voor en tijdens de derde helft (of Spa tijdens BOP beurten).