01-02 Vooruitblik competitie: Casper van Belzen

door | 4 februari 2022

De voorjaarscompetitie staat weer voor de deur. De komende week blikken we met spelers van de vier teams van Ttv Arnemuiden vooruit. We trappen af met onze oudgediende Casper van Belzen van Team 4.

Naast Casper bestaat het vierde team uit Nico Baarends, Rinco de Gier, Anita Kusse, Rob Brant en Bas Steijn, gezamenlijk goed voor tientallen jaren tafeltenniservaring. Afgelopen seizoen speelde het team ook in de vierde klasse. Toen won Casper 20 van zijn 21 wedstrijden en eindigde het team als tweede in een achtkamp. Voor de behaalde PD-wedstrijd meldde het team zich af.

Dit keer zijn Reynaert 1, Effect’71 1, Kapelle 2 en TTC Middelburg 5 en 6 de tegenstanders. Vrijdag begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen Middelburg 5.

De hoeveelste competitie wordt dit voor je, Cas?

Dat weet ik niet, maar dat zijn er een heleboel. Ik ben een jaar na de oprichting (1972) lid geworden en heb elk jaar meegespeeld.

Sta je weer te popelen om te spelen?

Ik heb er zeker weer zin om te spelen.

Start je goedgetraind aan de competitie?

Nee, trainen doe ik nooit.

Wie schat je als grootste kanshebber in voor het kampioenschap?

Wie er kampioen wordt, durf ik niet te zeggen. De teams wisselen vaak van spelers.

En waar denk je dat jullie aan het einde van de rit staan?

We mogen blij zijn als we niet degraderen.

Op welke wedstrijd verheug je je het meeste?

Dat maakt me echt niet uit. Ik vind ze allemaal leuk om te spelen!

Wat vind je buiten de wedstrijden om het leukste om op pad te zijn met je team?

Gewoon, gezellig met elkaar wat bijpraten.