12-12 Jeroen de Heide nieuwe clubkampioen

door | 13 december 2021

Jeroen de Heide heeft de clubkampioenschappen bij Ttv Arnemuiden gewonnen. In de finale won die Lange met 3-1 van teamgenoot Marc Hackenberg.
Na wat afzeggingen gaven 13 spelers acte de présence vandaag, verdeeld over een zes- en zevenkamp. De eerste vier spelers van beide poules plaatsten zich voor de kruisfinsles.
In poule A wist bleef Jeroen al ongeslagen. Alleen de vorige clubkampioen Adrian Slabbekoorn snoepte hem een game af. Adje werd zelf tweede. De derde plaats werd opgeëist door Steven Klijn die in een rechtstreeks duel met 3-0 van Erik Schuurman won. Met een 3-2 overwinning op Casper van Belzen wist Schuur het laatste ticket te bemachtigen. Merien Moelker maakte een mooi debuut bij de senioren door in een spannende pot van Rob Brant te winnen.
Ook Marc Hackenberg liet er in de poule geen twijfel aan om te zien wie er finale kandidaat was. Hij won in zijn poule 4 keer 3-0 en alleen teamgenoot Wilbert Poppe won een game van hem. P wist zijn overige partijen met 3-0 te winnen en werd tweede. De strijd om de volgende plaatsen was ongemeen spannend. Zowel de broeders Thijs Vleugel en Max Vleugel als de Hongaarse geweldenaar Lajos Cselik kwamen op 2 punten uit en de onderlinge duels eindigden in 3-1. De rekenmachines moesten van stal gehaald worden en daarna bleek dat Max zijn rentree bekroonde met een derde plek en Lajos de vierde plaats pakte. Zuur voor Thiesco, die welgeteld 1 puntje tekort kwam in de onderlinge duels. Ook Benno kon zich deze dag niet mengen in de strijd om de knikkers.
Kruisfinales
Jeroen – Lajos 3-1
Marc- Erik 3-1
Adrian – Max 3-1
Wilbert – Steven 3-2
In de halve finales won jeroen op de big points van Wilbert (3-0), en wist Marc voormalig clubkampioen Adrian te onttronen.
Na een dag met spannende wedstrijden was daar dan toch de langverwachte finale tussen Marc en Jeroen. Hacki knokte voor wat hij waard was, maar Jeroen deed wat hij al het hele seizoen doet, namelijk winnen en was ook in deze finale met 3-1 te sterk, waardoor hij zich een jaar clubkampioen van de vereniging mag noemen