22-11 Ook de PZC besteedde aandacht aan het kampioenschap van heren 1

door | 22 november 2021

Klik op onderstaande link voor het artikel in de PZC of lees de tekst hieronder.

TTV Arnemuiden viert titel in de hoofdklasse

ARNEMUIDEN –  Voor het eerst sinds 2012 zal het eerste herenteam van TTV Arnemuiden komend seizoen op landelijk niveau uitkomen. Afgelopen zaterdag haalden de Walcherse tafeltennissers het kampioenschap binnen in de hoofdklasse. Met nog een speeldag te gaan valt Arnemuiden al niet meer in te halen door de concurrentie. Tot grote vreugde van sterspeler Jeroen de Heide (39), die geen enkele van zijn 24 (!) wedstrijden verloor.

Ben jij nou zo goed of is de tegenstand zo slecht?

Haha, mooie vraag om mee te beginnen. Het klinkt stom om te zeggen, maar laten we het dan op het eerste houden. Ik heb echt een geweldig seizoen gedraaid, waarin alles lukte. Nog nooit heb ik een honderd procent score behaald, dus dat is wel bijzonder. Ik heb al de nodige ervaring op landelijk niveau, dus in principe is het in de hoofdklasse voor mij goed te doen. Alles winnen is wel wat anders, dat had ik zeker niet verwacht. Normaal laat ik wel eens steekjes vallen tegen mindere spelers, maar ik ben de hele competitie geconcentreerd blijven tafeltennissen.

Hadden jullie van tevoren verwacht kampioen te worden?

Vorig seizoen zijn we gepromoveerd naar de hoofdklasse. Onze doelstelling was dan ook voorzichtig door op zijn minst te proberen ons te handhaven. Gaandeweg de competitie bleek dat we op veel hogere doelen konden mikken. Hierbij zat het ons zeker niet tegen hoor. Het is meerdere keren zo geweest dat een tegenstander met invallers moest spelen. Ook vielen de opstellingen vaak precies goed onze kant op. Maar alles bij elkaar wel absoluut een verdiend kampioenschap.

Je deed trouwens in de kampioenswedstrijd niet mee, ben je geblesseerd geraakt?

Neehoor, dat had gelukkig niks met een blessure te maken. Het was simpelweg mijn beurt om even een wedstrijd over te slaan. Omdat ik zo goed in vorm was, heb ik verder alle wedstrijden gespeeld. Nu was het echter mijn beurt om even toe te kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook wel eens lekker was. En gelukkig, de andere jongens hebben het prima gedaan, waardoor we het kampioenschap al konden veiligstellen. Het leuke is dat alle jongens uit de buurt komen, drie wonen er in Arnemuiden zelf.

En nu, op naar de derde promotie op rij?

Haha nee, volgend jaar gaan we echt geen kampioen worden hoor. De derde divisie is echt duidelijk weer een stapje hoger. We hopen ergens in de middenmoot te gaan eindigen. Dat moet lukken, want we hebben echt een goed team. Teamgenoot Marc Hackenberg en ikzelf hebben daarnaast al wat jaartjes ervaring in de derde divisie opgedaan. Ook met tactische opstellingen maken kom je een heel eind. Ik heb er alles bij elkaar alle vertrouwen in dat we prima gaan meedraaien op dat niveau.