26-02 Arnemuiden 2 pakt koppositie

door | 4 maart 2022

In de landelijke 3e divisie tafeltennis heeft het tafeltennisteam van Arnemuiden opnieuw goede zaken gedaan. Tegen Alexandria uit Rotterdam werd een 7-3 zege geboekt. Zowel Jeroen de Heide, Marc Hackenberg als Herbert Keijman wisten twee zeges te boeken. Alleen Tristan Benschop bleek te sterk voor de Zeeuwen. Dankzij de overwinning heeft de promovendus uit Arnemuiden de koppositie gepakt in deze klasse.

Voor Herbert Keijman had deze wedstrijd tegen Alexandria een bijzonder tintje. Tot 2015 speelde de Arnemuiden-speler namelijk samen met Koen van Velthoven en Tristan Benschop bij Scaldina in Zierikzee. Beide heren spelen alweer een aantal jaar bij Alexandria, Keijman kwam vorig jaar via Yerseke bij het eerste herenteam van Arnemuiden terecht. Vorig jaar speelde hij al een solide seizoen in de hoofdklasse, dit jaar laat hij zien zich ook op het landelijke niveau moeiteloos aan te passen. Hij won van Van Velthoven en het jonge talent Nico Leeuwenburg. Benschop was met 11-6 in de vijfde game te sterk.

Benschop liet zien progressie te hebben geboekt, want hij was eerder die middag ook al te sterk voor Arnemuiden-kopman Jeroen de Heide, zij het met het minimale verschil van 11-9 in de vijfde game. Ook Hackenberg was kansloos tegen Benschop, maar won met 3-0 van Van Velthoven en Leeuwenburg. Ook Jeroen de Heide wist die wedstrijden te winnen en met Hackenberg aan zijn zijde ook het dubbelspel.

Dankzij de 7-3 overwinning heeft het team uit het vissersdorp de koppositie gepakt in de 3e divisie. Streekgenoot Middelburg hield ONI namelijk op een 5-5 gelijkspel en ook Smash uit Monster en VTV uit Nieuwegein deelden de punten. Arnemuiden heeft twee punten meer dan ONI en vier punten voorsprong op Smash. Alexandria, TTC Middelburg en VTV volgen op 8 punten. De volgende wedstrijd is zaterdag 12 maart, dan speelt Arnemuiden de uitwedstrijd tegen Smash.

Arnemuiden 2 vervolgde de competitie met een thuiswedstrijd tegen Tanaka 2. De overwinning op ODT smaakte naar meer en deze avond werden er geen cadeautjes weggegeven. Voor het eerst was de grote voorzitter van de partij. Hij beet de spits af tegen Thierry Melissen en boekte een eenvoudige 3-1 overwinning. Vervolgens was het de beurt aan de mentor tegen Arno de Lege. Helaas wist de Mentor een 2-1 voorsprong niet om te zetten in een overwinning. Na een simpele overwinning van MC op Lars Jansen, volgde de eerste winst in het dubbelspel van de competitie. Een 2-0 achterstand in games werd door Akki en MC omgezet in een 3-2 voorsprong. Vervolgens liet de Mentor zien dat hij ook in spannende wedstrijden zijn mannetje kan staan, want dit keer ging Melissen er in vijf games af. De wedstrijden van Akki tegen Jansen, Riemens tegen De Lege en Schuurman tegen Jansen eindigden in 3-0 en ook de laatste twee wedstrijden werden door Riemens en Akki in vier games binnengehaald. Resultaat: een prachtige 9-1 overwinning en Arnemuiden nestelt zich daarmee aan kop van de 2e klasse B. Op 11 maart komt Belcrum 5 op bezoek in Arnemuiden en kan echt de balans worden opgemaakt.

Armpje 3 kwam deze avond uit met Janus, Steve en Luigi. Omdat TCS 1 zonder de “Minkmannen” aantrad, leken er kansen voor een grote uitslag, maar na twee wedstrijden stond er een 0-2 achterstand op het bord. Jan Zwemer wist een 2-0 voorsprong in games niet af te maken tegen Jurgen Broeren en verloor met 15-13 in de vijfde game en Steve verloor met 11-5 in de vijfde game van de lager geklasseerde Peter Bogers. Gelukkig is er dan altijd nog Lajos. Onze Hongaarse held is de laatste maanden in uitstekende vorm en liet Dave van Broekhoven in drie games kansloos, waarna hij hij ook samen met Steve met 14-12 in de vierde game de dubbelpartij op naam van Arnemuiden zette. Steven speelde deze avond de maximale aantal games in het enkelspel, maar was tegen Broeren wel bij de les en zette een 2-1 achterstand in games om in een 3-2 overwinning. Zwemer, een zelfbenoemd dieseltje, maakte er tegen Van Broekhoven wederom een spannende partij van, maar was dit keer met 11-7 in de vijfde game de sterkste. Lajos liet vervolgens Bogers met 3-0 kansloos, waarna Steve weer met 2-0 achter kwam tegen Van Broekhoven. Ook nu werd het een vijfgamer, maar Steve, die bij vlagen prima speelde, miste het vertrouwen om de partij naar zich toe te trekken. Toen Lajos met 2-0 achter kwam tegen Broeren leek het zomaar nog een spannende avond te worden, maar hij was de drie volgende games heer en meester, waarna Zwemer met 3-0 voor het slotakkoord zorgde tegen Bogers. Uitslag 7-3 en dat is er eentje waar vooraf zeker voor getekend was.

Arnemuiden 4 nam het met Rob Brant, Anita Kusse en Casper van Belzen op tegen Kapelle 2. Rob Brant moest zijn meerdere erkennen in de ervaren Eversdijk en Anita verloor na vier spannende games van Frank Rottier. Gelukkig is er dan altijd nog kopman Casper. Hij won met 3-0 van voormalig Arnemuiden-speelster Franca de Winter-Houterman. De dubbel Brant/Van Belzen ging met 3-1 naar de Kapelle-heren. Toen Anita met duidelijke cijfers van Rinus verloor en Rob in de vijfde game van Franca verloor, leek het bij een 5-1 achterstand een taaie avond te worden voor Arnemuiden. Daar liet Erremuu het echter niet bij zitten. Casper won met 3-0 van Frank Rottier, de strijd tussen de dames ging met 3-0 naar Anita en ook wist Casper met 3-0 van Rinus Eversdijk te winnen. Rob Brant deed vervolgens ook zijn duit in het zakje door Frank Rottier met 3-1 te verschalken. Deze comeback had een keurige puntendeling tot gevolg, al zal het team alle zeilen bij moeten zetten om aan te haken in deze 4e klasse.