26-03 Lang verslag van wedstrijd winnend Arnemuiden 3

door | 31 maart 2022

Alleen Arnemuiden 3 trad dit weekend aan in de afdelingscompetitie. Omdat ze de zaal voor henzelf hadden werd een mooi Centre Court opgebouwd. Er werd deze week gespeeld met Lajos, Steven en Koos. Tegenstander was ODT 5, bestaande uit Chris van den Brand, Frits Knobel en Gory Buermans, gezamenlijk goed voor meer dan 100 jaar tafeltenniservaring. Ook teamgenoot Edwin van de Kasteele was gezellig meegekomen. Steven was de nacht ervoor om 5.15 uur naar bed gegaan voor 2 uur slaap en kwam er na een appje van Koos achter dat die avond nog een wedstrijd gespeeld moest worden. Geen probleem, geen voorbereiding is de beste voorbereiding.

Arm 3 is de afgelopen weken in goeden doen en kende ook deze wedstrijd een bliksemstart. Lajos won zijn tiende wedstrijd op rij eenvoudig van Frits Knobel in drie games, Steven had 1 game meer nodig om Gory Buermans te verslaan en Koos had het alleen in de derde game lastig tegen Chris van den Brand. Na jaren van aanklooien in de dubbel hebben we met Steven en Lajos dit seizoen een mooi ingespeeld dubbel. ‘Never change a winning team’ en daar kwamen Gory en Chris ook na drie games achter.De vijfde wedstrijd werd een ware thriller. Steve liet de hele avond al zien dat het met z’n forehand wel goed zat, maar ook Knobel liet zien dat hij het kappen nog niet verleerd was. Na een 2-1 achterstand in games wist Steven toch de wedstrijd met 12-10 in de vijfde game naar zich toe te trekken en stond er een 5-0 tussenstand op het bord.

Lajos leek dit seizoen onverslaanbaar, maar daar dacht Chris van den Brand anders over. De Roosendaal-speler had totaal geen moeite met het onorthodoxe spelletje van onze Hongaarse vriend en won met 7-11, 10-12 en 6-11. Dat percentages helemaal niks zeggen, liet vervolgens ook Gory Buermans zien. Hij had deze competitie nog niet gewonnen, maar liet met goed aanvallend spel Koos met drie keer 11-8 kansloos.

Steven had steeds kleinere, rode oogjes gekregen van de slaap, maar zijn tafeltennisspel leed er niet onder. Chris van den Brand ging er in drie snelle games af, waardoor Steven met prima spel matchwinner van de avond werd. Chapeau! Koos won na een achterstand in de eerste game nipt van Knobel, verloor de tweede game, maar zette daarna met veel servicegeweld de volgende twee games orde op zaken.

De laatste wedstrijd ging tussen Lajos en Gory. Lajos ging voortvarend van start, wisselde zijn kapjes af met forehand-winners en pakte voortvarend een 2-0 voorsprong. Een goede derde game gaf Buermans echter vertrouwen, want in de vierde en vijfde game spinde de ervaren ODT-speler werkelijk alles raak en was er voor Lajos geen houden meer aan.

Uiteindelijk stond er een mooie 7-3 overwinning op het bord. Arnemuiden staat hiermee heel stevig op de tweede plaats op ruime achterstand van koploper Hotak dat elf punten meer heeft met een wedstrijd meer gespeeld, maar ook een ruime voorsprong van 8 punten op Smash ’76 3. Al met al een mooie tussenstand precies op de helft van de competitie. Volgende week wordt de competitie vervolgd met een uitwedstrijd tegen Markiezaad.

Leuk dat er weer fans de hele avond aanwezig waren. ODT bleef ’s avonds nog lang hangen, waarbij de smerige deuntjes van Thijs werden afgewisseld met verzoeknummers van ODT uit 1939.