02-04 Tafeltennissers Arnemuiden verliezen nipt van TTC Middelburg, maar blijven koploper

door | 4 april 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden zijn in de derby tegen TTC Middelburg tegen een nipte nederlaag aangelopen. Met Arnold de Gier als invaller voor de geblesseerde Marc Hackenberg sprokkelde het Arnemuiden-team vier punten bij elkaar. Zowel De Gier als Herbert Keijman en Jeroen de Heide wonnen van Rogier Berndsen. Emiel de Rijke en Soren de Witte waren te sterk voor de Arnemuiden-spelers. Wel zegevierden De Heide en Keijman in het dubbelspel. Op de zege van Middelburg viel niets af te dingen. Maar liefst 9 van de 10 wedstrijden werden in 3 games beslist.

Halverwege de wedstrijd stond er nog een 3-2 voorsprong op het bord voor Arnemuiden. Jeroen de Heide won van Rogier Berndsen, waarna Soren de Witte de stand gelijk trok tegen Arnold de Gier en Emiel de Rijke eenvoudig van Herbert Keijman won. In de dubbel trokken De Heide en Keijman de stand gelijk waarna Arnold de Gier voor een bonuspuntje zorgde door Middelburger Berndsen met 3-0 af te troeven.

Daarna waren de rollen echter omgedraaid. Zo verloor Arnemuiden-kopman De Heide afgetekend van De Rijke, was Keijman kansloos tegen de Witte en kon De Gier niet opnieuw stunten tegen De Rijke. Na winst van Keijman op Berndsen zorgde Soren de Witte voor het slotakkoord door in de strijd tussen de kopmannen gehakt te maken van De Heide.

Opmerkelijk genoeg zijn de verschillen aan top van deze landelijke 3e divisiepoule onveranderd gebleven. Concurrenten Smash uit Monster en ONI uit Wijchen gingen eveneens met 6-4 onderuit en volgen Arnemuiden op respectievelijk 1 en 3 punten. Met Alexandria uit Rotterdam, TTC Middelburg en VTV uit Nieuwegein ook binnen 5 punten kan het in deze poule werkelijk nog alle kanten op. Zaterdag 9 april vervolgt Arnemuiden de competitie met een uitwedstrijd tegen VTV.

Het tweede team toog vrijdag met supporters Jeroen en Adje naar Tilburg om te spelen tegen Irene. Armpje 2 is deze competitie in goede vorm en ging tegen de koploper uit Tilburg goed van start. Thijs Vleugel bracht Joep Jonkers zijn tweede nederlaag van de competitie toe en Arnold de Gier had weinig moeite met Danny van Zwienen. Na een snelle nederlaag van Erik Schuurman tegen Wesley Diependaal en een dikke nederlaag in het dubbel zette Thijs zijn goede spel voort door Van Zwienen in drie games te verslaan. Schuurman verloor van Jonkers, waarna Arnold een zenuwslopende wedstrijd tegen Diependaal met 15-13 in de vijfde game in zijn voordeel wist te beslissen. Ook Schuurman scoorde weer zijn puntje mee door Van Zwienen in vier games te kloppen. Na een 5-3 voorsprong waren de verwachtingen hooggespannen, maar het slotakkoord was voor Irene. Diependaal won in 3 games van Thijs en Akki liet na een 2-1 voorsprong in games toch de winst aan Jonkers met 11-9 in de vijfde game. Irene behoudt met deze remise haar tien punten voorsprong op het Arnemuiden-team, zij het met een wedstrijd meer gespeeld.

Ook het derde team van Arnemuiden kent een prima start van de competitie. Was het andere jaren vaak Koos die de kar trok voor het team, dit jaar zijn Steven en met name Lajos niet te stuiten. Vorige week verloor Lajos zijn eerste twee wedstrijden van de competitie, maar hij liet in Bergen op Zoom zien dat dit een incident was. Daarvoor moest hij wel alles uit de kast trekken, want zowel tegen Walter Bierman als tegen Rob Oostelbos kwam hij op een snelle 2-0 achterstand in games. In beide wedstrijden toonde hij echter karakter en won hij alsnog met 3-2. Harvey van Loon moest er in drie games aan geloven. Steven kende een mindere start en kwam in zijn eerste wedstrijd tegen Rob Oostelbos geen moment in zijn spel met een 3-0 nederlaag als gevolg. Daar bleef het echter bij, want Van Loon trakteerde hij op een 3-0 nederlaag en onze aquatechnoloog had het beste voor het laatst bewaard, want met uitstekend aanvallend spel bracht hij Markiezaat-kopman Bierman met 16-14 in de vijfde game zijn tweede nederlaag van de avond toe. Ook het dubbel Klijn/Cselik bleef ongeslagen, zij het dat ze na een snelle 2-0 voorsprong vol aan de bak moesten, maar met 11-8 in de vijfde game trokken ze alsnog aan het langste eind. Izak kent een wisselvallig seizoen en ook deze avond liet hij weinig stabiliteit zien. Tegen Van Loon was dat de eerste wedstrijd nog voldoende, maar tegen Bierman (14-12 in de vierde game) en Oostelbos (11-7 in de vijfde game) kwam Koosje net tekort. Met een 7-3 overwinning staat Arnemuiden erg stevig op de tweede plaats in deze derde klasse met een ruime voorsprong op de nummers 3 t/m 6, die wel erg dicht bij elkaar staan. Volgende week komt koploper Hotak naar Arnemuiden.

Het vierde team heeft de laatste jaren op ongeveer alle plaatsen in de 4e klasse A gestaan, maar helaas voor de Arnemuiden-equipe is het dit seizoen vooral de laatste plaats van de ranglijst. Vrijdag gingen ze op bezoek bij koploper TTC Middelburg 5, dat aantrad met Edo Koole, Rikki Davidse en Marco van Flierenburg. Arnemuiden speelde met Bas, Cas en Anita. Arnemuiden scoorde deze avond drie punten en die kwamen op het conto van Bas (twee keer) en Cas. Anita wist een 2-0 voorsprong in games tegen Rikki helaas niet te verzilveren. Bas deed het omgekeerde en boekte na een 2-0 achterstand een 3-2 winst op Edo Koole Casper speelde een ware thriller tegen Marco van Flierenburg maar moest uiteindelijk de Middelburger na 12-10 in de vijfde game feliciteren. Wel won Cas vrij eenvoudig van Edo Koole. Arnemuiden staat 5 punten achter op Reynaert en 6 punten op Kapelle en zal in de resterende vier wedstrijden alle zeilen bij moeten zetten om degradatie te ontlopen.