09-04 Tafeltennissers Arnemuiden doen goede zaken in Nieuwegein

door | 11 april 2022

Het vlaggenschip van Arnemuiden heeft met 6-4 gewonnen van VTV 2 uit Nieuwegein. Jeroen de Heide won alle drie zijn wedstrijden. Herbert Keijman voegde daar twee winstpartijen aan toe. Samen wonnen ze ook de dubbelwedstrijd. Wilbert Poppe wist geen enkele wedstrijd te winnen. Met deze zege blijft Arnemuiden aan kop van de landelijke 3e divisie F. Hiermee bewees het vlaggenschip van Arnemuiden ook zonder de geblesseerde sterkhouder Marc Hackenberg een uitstekende presentatie neer te kunnen zetten.

De Heide moest afgelopen week in de derby tegen TTC Middelburg twee keer een tegenstander feliciteren, maar nam tegen VTV sportieve revanche. Tegen Jörgen Verberne stond de Arnemuiden-speler nog 1 game af, tegen Caspar Veenboer en Pieter Bakers werd het afgetekend 3-0. Wilbert Poppe werd in zijn eerste wedstrijd afgetroefd door Verberne, maar liet tegen Veenboer en Bakers al beter spel op de tafel. Tot een eerste winstpartij leidde dat nog niet.

Herbert Keijman moest in zijn eerste wedstrijd zijn meerdere erkennen in Caspar Veenboer (3-0), maar de Arnemuiden-speler die een jaar geleden nog twee klassen lager speelde liet opnieuw zien zich razendsnel aangepast te hebben aan het landelijke niveau. Tegen verdediger Bakers won hij met 3-1 en tot slot speelde hij tegen Verberne een ware thriller. Na twee games 11-8 winst en twee games 11-9 verlies won hij een spannende vijfde game met 11-5 in de vijfde game. Ook de dubbelwedstrijd wisten De Heide en Keijman met 3-0 te winnen, wat zorgde voor een 6-4 winst.

Arnemuiden blijft hiermee aan kop in deze landelijke 3e divisie, maar de verschillen in de poule zijn met nog drie speelrondes voor de boeg miniem. Achtervolger Alexandria behaalde eveneens 6 punten tegen TTC Middelburg en blijft op 4 punten. Smash uit Monster staat op gelijke hoogte met Arnemuiden. Komende zaterdag komt Alexandria op bezoek in Arnemuiden.

Het tweede team van Arnemuiden speelde tegen ODT 3 uit Roosendaal. Bij Arnemuiden speelden Marc Riemens, Thijs Vleugel en invaller Izak Heijboer mee. De start was veelbelovend. Izak Heijboer liet de ervaren Ludo Gommers kansloos en Thijs won van Joep Schoenmakers. Marc Riemens pakte een 2-1 voorsprong in games tegen Lukasz Pawlukowski, maar die pakte vervolgens overtuigend twee games op rij. In de dubbel waren Marc en Thijs (foto) vervolgens veel te sterk voor Ludo en Lukasz. Thijs startte vervolgens sterk tegen Ludo, maar speelde na 2-0 voor niet alleen tegen Ludo maar ook tegen zichzelf en verloor drie games op rij met twee punten verschil. Izak kreeg zijn blok niet tegen de spinballen van Lukasz, zodat de stand weer gelijk werd getrokken naar 3-3. Marc won vervolgens vrij eenvoudig van Joep, waarna ook Thijs met veel sterker spel niet opgewassen was tegen Lukasz. Marc Riemens en Ludo maakten er vervolgens een wedstrijd van om van te smullen, waarin de Arnemuiden-speler met 11-9 in de vijfde game zegevierde. Invaller Izak zorgde vervolgens voor de winst door de jeugdige Joep met veel servicegeweld kansloos te laten. Arnemuiden staat hierdoor nog steviger op de derde plek en heeft de tweede plek in het vizier. Donderdag volgt de inhaalwedstrijd tegen Tanaka, op zaterdag gevolgd door een thuiswedstrijd tegen Belcrum.

Het derde team speelde tegen koploper Hotak. In de uitwedstrijd werd een zware 8-2 nederlaag geleden, wat vooralsnog de enige nederlaag in deze competitie is, maar wel één die zorgt voor een forse achterstand op de Hoogerheidenaren en voorsprong op de rest van de teams in deze competitie. Arnemuiden was dan ook gebrand op revanche en kende een prima start. Lajos won met 3-1 van Martijn Withagen, Steven won eveneens met 3-1 van Youri Aarden, waarna Bennie zijn meerdere moest erkennen in Roland van den Heuvel. In het dubbel maakten Steven en Bennie er een spannende wedstrijd van, maar behielden ze hun ongeslagen status door met 12-10 in de vijfde game te winnen. Toen Steven ook nog met 3-0 van Martijn won en een 4-1 voorsprong op het bord zette, leek er een stunt in de maak, maar helaas wist Lajos Roland van den Heuvel niet te verrassen en was Bennie kansloos tegen Youri. Steven speelde deze avond als een baas en liet met schitterende spincombinaties de eveneens nog ongeslagen Roland van den Heuvel in drie games alle hoeken van de tafel zien. Bennie kwam op een snelle 2-0 achterstand in games tegen Withagen, maar toonde veerkracht en sleepte er een vijfde game uit. Helaas werd die niet gewonnen, maar toch een goede wedstrijd voor Bennie. Lajos kwam er tegen Youri Aarden niet aan te pas, waardoor de punten in de einduitslag netjes verdeeld werden.

Arnemuiden 4 speelde de thuiswedstrijd tegen Effect. Voor de Terneuzense ploeg kwam het vaste basisteam dit seizoen, bestaande uit John Roose, Stefan Thilleman en Erik Verhelst in actie. Voor Arnemuiden startte naast Rob Brant en Anita Minnaar-Kusse ook Rinco de Gier voor het eerst deze competitie in de basisopstelling. De Gier startte heel behoorlijk, want hij won zijn eerste wedstrijd meteen met 11-9 in de vijfde game van Erik Verhelst. Helaas bleef het bij dit punt, want verder was er sprake van een zeer eenzijdige wedstrijd, waarin alleen Rob en Anita nog één game wisten te winnen. Het team staat stijf onderaan in deze competitie met zes punten achterstand op Kapelle 2. Dit team is dinsdag 12 april de tegenstander.