16-04 Monsterzege Arnemuiden 1.Ook Arnemuiden 2 mengt zich in titelstrijd

door | 24 april 2022

Het eerste herenteam van Arnemuiden heeft in de landelijke 3e divisie goede zaken gedaan. De koploper uit Arnemuiden won maar liefst met 9-1 van Alexandria uit Rotterdam. De Arnemuidenaren hadden geluk dat Alexandria zonder kopman Tristan Benschop kwam opdagen, maar dat er met 9-1 werd gewonnen van Luc Janssen, Koen van Velthoven en Nico Leeuwenburg was boven verwachting. Marc Hackenberg, terug van een blessure, bekroonde zijn comeback met drie zeges. Ook Jeroen de Heide pakte weer als vanouds drie partijen. Herbert Keijman voegde daar winstpartijen op Janssen en Leeuwenburg aan toe, maar moest zijn meerdere erkennen in Koen van Velthoven. Arnemuiden blijft door deze zege koploper in de derde divisie, maar de strijd om de titel is ongemeen spannend. Volgende week komt concurrent Smash uit Monster naar Arnemuiden.

Arnemuiden 2 leed aan het begin van de competitie aan ‘Uitstelleritus’, waardoor er deze week twee wedstrijden gespeeld moesten worden, op donderdagavond de uitwedstrijd tegen Tanaka en op zaterdag thuis tegen Belcrum. Tanaka is rode lantaarndrager in deze tweede klasse en was niet opgewassen tegen Arnemuiden 2 dat deze competitie in goede vorm verkeert. Kopman Arnold de Gier verloor deze avond geen enkele game en ook Erik Schuurman laat deze competitie zien wat winnen is en liet Arno de Lege, Lars Jansen en Delano Dekkers kansloos. Het enige puntje voor Tanaka werd gescoord door Arno de Lege tegen Marc Riemens, die niet zijn beste avond had, maar toch twee wedstrijden op zijn naam wist te schrijven. Tegen Belcrum voegden Marc Riemens, Thijs Vleugel en Arnold de Gier er op zaterdag een 6-4 zege aan toe. Tommy Gimbrere bleek te sterk voor de Arnemuiden-equipe, al verloor Arnold de Gier pas na 12-10 in de beslissende vijfde game. De Gier verloor ook van Sjoerd van Thoor. Door winst van Vleugel en Riemens op Van Thoor en Angelique Zijlmans-Gabeler kwam de 6-4 zege tot stand. Arnemuiden heeft zich met deze twee overwinningen opnieuw in de titelstrijd gemengd met 1 punt achterstand op Irene 3 en 1 punt voorsprong op Backhands 3. Volgende week speelt Arnemuiden opnieuw tegen Belcrum. Irene en The Backhands spelen dan de onderlinge wedstrijd.

Arnemuiden 3 toog met Lajos Cselik, Bennie Meliefste en invaller Rob Brant naar Steenbergen om aan te treden tegen TCS. Kopman Ronald Minkman wint al jaren al zijn wedstrijden in de derde klasse en was ook deze avond onverslaanbaar. De punten moesten voor Arnemuiden dus gehaald worden tegen Peter Bogers en Dave van Broekhoven. Dat deed Lajos met verve, want hij won van beide heren met 3-0. Helaas waren dit gelijk de enige punten voor Arnemuiden van de avond. Bennie gaf Bogers en Van Broekhoven wel weerstand, maar moest beide wedstrijden met 11-8 in de vierde game capituleren. Invaller Rob peurde er tegen Van Broekhoven zelfs een vijfde game uit, maar moest met goed spel ook zijn tegenstander feliciteren. In de stand verandert er weinig. Arnemuiden had een ruime marge op de nummer 3, terwijl koploper Hotak ondanks een 6-4 nederlaag nog wat verder is uitgelopen.

Het vierde team moest dinsdagavond al aan de bak tegen Kapelle 2. Na verlies van Bas Steijn tegen Rinus Eversdijk en Rob Brant tegen Frank Rottier leek het een lange avond te worden, maar Casper van Belzen zette na een 2-1 achterstand in games tegen Franca de Winter-Houterman de ommekeer in door met 3-2 te winnen. Zes wedstrijden op rij gingen vervolgens naar Arnemuiden, waarna Rinus Eversdijk nog een zwaar bevochten winst boekte op Rob Brant. Met deze 7-3 winst boekte Arnemuiden 4 de eerste winst van de competitie en verkleinde het de achterstand op nummer 5 Kapelle tot slechts 2 punten. Omdat de vijfde plaats recht geeft op een beslissingswedstrijd en Arnemuiden een op voorhand makkelijker programma heeft dan Kapelle is er de komende twee wedstrijden nog voldoende om voor te strijden.