24-04 Arnemuiden 1 verliest na bliksemstart met 4-6 van Smash

door | 24 april 2022

Arnemuiden 1 verliest na bliksemstart met 4-6 van SmashIn de kampioenskraker in de 3e divisie heeft Arnemuiden met 6-4 verloren van Smash Monster. De Arnemuidenaren kwamen met 3-1 voor, verzuimden toen de 4-1 te maken, waarna Smash uitliep naar een 6-3 voorsprong. Door de zege van Jeroen de Heide op Dick Voois werd het 4-6 en gaat Arnemuiden de laatste speelronde van de competitie in met twee punten voorsprong op Smash.

De Westlanders waren op oorlogssterkte naar Arnemuiden gekomen met Sander Kuyvenhoven, Dick Voois en Cos Nowé. Toch kende Arnemuiden een bliksemstart. Jeroen de Heide won met 3-1 van Cos Nowé, Hackenberg bleef in drie games Voois de baas en na de verloren wedstrijd van Herbert Keijman tegen Smash-kopman Sander Kuyvenhoven wonnen Keijman en De Heide ook knap de dubbelwedstrijd.

In de vijfde wedstrijd won Marc Hackenberg de eerste game van Cos Nowé en kwam hij in de tweede game op een ruime voorsprong. Nowé knokte zich echter terug en won ook de derde game, de vierde ging vervolgens weer naar Hackenberg, waarna ‘No Way’ de vijfde game met 11-9 binnenhaalde. Het was meteen de enige vijfgamer van de wedstrijd.

Smash scoorde vervolgens vier punten op rij. Met name Sander Kuyvenhoven bleek een kwelgeest voor het Arnemuiden-team. Alleen Jeroen de Heide wist hem een game af te snoepen. Voor Herbert Keijman was het Smash-team een maatje te groot. In de laatste wedstrijd moest De Lange met name conditioneel diep gaan, maar liet hij ‘Opa Dick’ Voois met 3-0 niet meer ontsnappen. De laatste winstpartij kan nog weleens een hele belangrijke zijn. Arnemuiden – dat voorafgaand aan de competitie handhaving als doelstelling had – blijft door de zege koploper in de derde divisie. Smash volgt op twee punten, maar heeft een beter onderling resultaat. Volgende week moet het team uit Monster daarom twee punten meer halen dan Arnemuiden om de titel naar het Westland te halen.

Arnemuiden speelt zaterdag een uitwedstrijd tegen nummer 3 ONI uit Wijchen. Smash Monster heeft nog een uitwedstrijd tegen TTC Middelburg voor de boeg. Ook onderin de poule is het nog razend spannend. TTC Middelburg, Alexandria en VTV staan na 9 wedstrijden allemaal op 41 punten. De nummer 5 en 6 degraderen uit de derde divisie.

Arnemuiden 2 was voorafgaand aan de wedstrijd nog in race om de titel en omdat concurrenten Irene en Backhands tegen elkaar speelden, leek het een mooie gelegenheid om na de wedstrijd aan kop te komen in de 2e klasse. Helaas liep het dit keer anders. Tegen Belcrum, waar zes dagen eerder thuis met 6-4 van gewonnen werd, werd het Arnemuiden-team dit keer op een 8-2 nederlaag getrakteerd. Marc Riemens speelde een spannende wedstrijd tegen Tommy Gimbrere, waarbij hij terugkwam van een 2-0 achterstand tot 2-2, maar moest uiteindelijk met 12-10 in de vijfde game het hoofd buigen. De overige wedstrijden verloor Riemens vrij kansloos. Erik Schuurman en Thijs Vleugel wonnen van Angelique Zijlmans-Gabeler, maar werden afgetroefd door Sjoerd van Thoor en Gimbrere. Omdat Irene met 8-2 won is die ploeg uit zicht. Arnemuiden heeft 1 puntje voor op Backhands dat a.s. vrijdag naar Arnemuiden komt.

Arnemuiden 3 lijkt al weken verzekerd van die tweede plaats in de poule. Was het in de beginwedstrijden vooral Lajos Cselik die het team op sleeptouw nam, de laatste weken komt Steven Klijn ook steeds meer in vorm. Ook afgelopen vrijdag kwamen er weer drie punten op conto van Klijn, al hing dat aan een zijden draadje. In zijn eerste wedstrijd tegen Chris van den Brand kreeg hij namelijk bij de stand van 2-1 in games en 10-6 achter vier matchpoints tegen. Deze werden echter vakkundig weggewerkt en ook in de vijfde game was Klijn met 10-12 de sterkste. Edwin van de Kasteele en invaller Kees Nuijten gingen er met 3-0 af. Lajos won deze avond alleen van invaller Kees Nuijten. Bennie Meliefste lukte het deze avond nog niet om tot scoren te komen. In de dubbelwedstrijden behielden Lajos en Steven hun ongeslagen status, waardoor er een 5-5 uitslag op het bord kwam te staan. Volgende week komt Smash’76 uit Sint-Annaland op bezoek in Arnemuiden. Vier punten zijn dan genoeg om de tweede plaats te behouden.

Arnemuiden 4 kon na de winst tegen Kapelle ook tegen TTC Middelburg 6 opnieuw een winst bijschrijven. Bas Steijn, Rinco de Gier en Rob Brant boekten tegen David Koole, Andrzej Plasczyk en Sven van Flierenburg een keurige 6-4 overwinning. Bas was deze avond matchwinner en won drie wedstrijden, waarvan 2 in vijf games. Ook Rinco de Gier won twee wedstrijden in vijf games van Koole en Van Flierenburg, maar moest in Andrzej zijn meerdere erkennen. Samen wonnen Rinco en Bas ook de dubbel. Rob Brant, gekweld door een knieblessure, kon deze avond niet tot score komen. De zes punten waren voor Arnemuiden erg welkom in de strijd tegen degradatie. Voor de nummer 5 uit deze poule wacht immers nog een promotie/degradatiewedstrijd. Arnemuiden deelt deze plek nu met Kapelle en speelt komende vrijdag tegen Reynaert. Kapelle krijgt koploper TTC Middelburg 5 nog op bezoek.