30-04 Tweede plaats in poule na winst Arnemuiden 2 en 3; billenknijpen voor Arnemuiden 4

door | 3 mei 2022

De Arnemuiden-teams speelden vrijdagavond de laatste wedstrijd in de afdelingscompetitie. Voor team 2 stond de tweede plek op het spel in een rechtstreekse confrontatie met Backhands. Arnemuiden ging als een jekko van start en na winst van Marc Riemens op Surjosja Lauweryssen, Arnold de Gier op Rein Giorgi, Thijs Vleugel op Arjan Schijven, de dubbel en de winst van De Gier op Lauweryssen stond er al snel een 5-0 voorsprong op het bord. De Gier won ook zijn laatste wedstrijd nog. Thijs ging nog twee keer in vier games ten onder. Riemens verloor in drie games van Schijven, maar haalde tegen Giorgi na een 2-1 achterstand in games en ook nog een 9-5 achterstand in de vijfde game de winst binnen. Met de 7-3 einduitslag is Armpje 2 met 60 punten op een keurige tweede plaats geëindigd in de poule. Arnold was met een winstpercentage van 83% de absolute kopman, maar ook Riemens (62%), Schuurman (57%) en Vleugel (50%) lieten zien goed mee te kunnen in deze klasse.

Ook Arnemuiden 3 werkte aan haar puntenaantal door Smash’76 uit Sint Annaland met 10-0 te verslaan. De Thoolse tegenstander werkte hier overigens ook aan mee door met twee man, waaronder een invaller aan te treden. Invaller Karel Teygeman verkocht zijn huid duur, maar wist zichzelf na een 2-1 en 10-6 voorsprong tegen Lajos niet te belonen en wist ook tegen Steven Klijn zijn matchpoint niet te verzilveren. Ook tegen Job Moerland hadden Klijn en Cselik een vijfde game nodig, maar ook die ging naar Arnemuidse zijde. Izak speelde twee goede wedstrijden en stond alleen tegen Moerland een game af. Dankzij de dubbele cijfers eindigt Arnemuiden 3 net als Arnemuiden 2 op de tweede plaats met 60 punten. De Arnemuidenaren kwamen uiteindelijk 6 punten tekort om Hotak van de troon te stoten. De forse 8-2 uitnederlaag tegen de koploper bleek daarmee een hele dure in de verder hele stabiele en sterke competitie. Lajos en Steve deden met respectievelijk 77 en 73% winst nauwelijks voor elkaar onder, Izak (57%) kende een wat wisselvallige competitie. Jan Zwemer kreeg als dieseltje door een blessure na twee wedstrijden helaas niet de kans om zijn motor als een zonnetje te laten lopen en ook Bennie bleef vaak net aan de verkeerde kant van de score.

Voor team 4 stond er bij aanvang van de wedstrijd nog meer op het spel. De Arnemuiden deelden namelijk met Kapelle plek 5 van de poule, die recht geeft op het spelen van een Promotie/Degradatiewedstrijd. Van Reynaert werd er met 6-4 verloren en alle Arnemuiden-heren pakten een potje. Met name Rob Brant liet zich vrijdag van zijn goede kant zien. Na een 2-1 en 7-1 achterstand tegen Renato de Bruijn herpakte hij zich met knap aanvallend spel om vervolgens ook de vijfde game met 11-8 te winnen. Ook tegen Huub de Maat sleepte Rob er een vijfde game uit, maar daarin kwam hij helaas tekort. Bas won simpel van Renato, maar kwam tegen Winsly Athaide net tekort. Door winst in het dubbelspel kwam er uiteindelijk een 4-6 stand op het bord. Voorlopig blijft het even billenknijpen of hiermee het seizoen verlengd wordt met een beslissingswedstrijd. Dinsdagavond speelt Kapelle namelijk haar laatste wedstrijd tegen koploper TTC Middelburg 5. Haalt Kapelle 4 punten of minder, dan mag het Arnemuiden-team haar batje nogmaals van stal halen. Wordt vervolgd.

Later vandaag meer over de laatste wedstrijd van Arnemuiden 1 in de landelijke 3e divisie. In Wijchen wordt tegen ONI gestreden om het kampioenschap. Hierbij wordt een voorsprong van 2 punten verdedigd op Smash Monster, dat bij buurman Middelburg op bezoek gaat.