01-05 Tafeltennissers Arnemuiden 2e divisie in na derde kampioenschap op rij

door | 3 mei 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden zijn kampioen geworden in de landelijke 3e divisie. Het Zeeuwse team startte zaterdag met twee punten voorsprong op Smash Monster en won zelf de uitwedstrijd tegen ONI uit Wijchen gedecideerd met 7-3, terwijl Smash met 7-3 ten onder ging tegen TTC Middelburg. Arnemuiden viert daarmee haar derde kampioenschap op rij en komt in de najaarscompetitie als hoogst spelende Zeeuwse club uit in de landelijke 2e divisie.

Arnemuiden liet niets aan het toeval over en kwam tegen ONI uit in haar sterkste opstelling met Jeroen de Heide, Marc Hackenberg en Herbert Keijman. Het trof met ONI een doorgewinterde derde divisionist met sterkhouders als Bob Koch en Martijn Laurensen. Na een snelle winst van De Heide op Koch en verlies van Keijman tegen Laurensen zette Hackenberg tegen Lennart van Vooren Arnemuiden opnieuw op voorsprong. Het dubbel Koch/Laurensen trok daarna de stand weer gelijk tegen De Heide en Keijman, maar daarna scoorden de Arnemuidenaren vijf punten op rij, waarmee het kampioenschap al gevierd kon worden, omdat concurrent Smash op een vroege 5-0 achterstand was gekomen tegen TTC Middelburg.

Bij een 7-2 stand werd de laatste wedstrijd voor ONI opeens van groot belang, omdat het team door de andere standen in de poule plots in degradatiegevaar was gekomen. Toen Bob Koch met 2-1 in achterstand in games tegen Herbert Keijman was gekomen, steeg de spanning in Wijchen tot een hoogtepunt, maar Keijman wist ondanks een 4-0 voorsprong in de vierde game en een 3-0 voorsprong in de vijfde game niet door te drukken, waarna Koch met 12-10 in de laatste game zegevierde en handhaving veiligstelde.

Jeroen de Heide en Marc Hackenberg zijn de hele competitie al in goede vorm en bleven ook zaterdag in het enkelspel ongeslagen. Herbert Keijman voegde er een winstpartij aan toe tegen Lennart van Vooren. Hackenberg en De Heide deden dit seizoen nauwelijks voor elkaar onder met een winstpercentage rond de 80%. Derde man Herbert Keijman wist in zijn landelijke debuutjaar 42% van zijn wedstrijden te winnen. Na drie kampioenschappen op rij zal de ploeg uit het vissersdorp daarom volgend seizoen opnieuw uitkomen in de 2e divisie.

Arnemuiden 1 10-59

Smash (M) 1 10-53