13-05 Poule E en F Rijkse iT Cup afgewerkt

door | 17 mei 2022

Donderdagavond vonden de voorrondepoules E en F plaats in Arnemuiden. In poule E maakte de lokale favoriet Marc Hackenberg zijn status waar door alle wedstrijden eenvoudig te winnen. Alleen clubgenoot Marc Riemens wist hem een game af te snoepen. Voor Riemens was het zijn enige nederlaag van de avond, al kwam John Roose met 11-8 in de vijfde game erg dichtbij. Roose had geen geluk, want ook Rinze Porte versloeg hem in de vijfde game. Voor Rinze restte de derde plek en Hans van der Kraan van Goes pakte het vierde en laatste ticket. John Roose werd vijfde, voor Martin Fierloos van Goes en Rob Brant van Arnemuiden.

Derde divisionist Kelvin Heemstra was in Poule F de gedoodverfde favoriet en de Westlander maakte zijn plaatsing dan ook waar. Alleen tegen de thuisspelende Steven Klijn moest hij alles uit de kast halen, maar pakte hij met 11-7 in de vijfde game toch de winst. Jurian de Kraker, de laatste editie nog halve finalist van het toernooi, ging er met 11-9 in de vierde game af tegen Kelvin, maar won wel zijn overige partijen. De strijd om de derde plek werd uitgevochten tussen Steven en Sophie Dijkers (Hotak). Hoewel beiden al verzekerd waren van een vervolg van het toernooi won Steven de onderlinge wedstrijd met 11-8 in de vijfde game. De vijfde plaats werd opgeëist door Youri van Dijken van Yerseke. Merien Moelker van Arnemuiden won van Rudi Bruikman, die als recorddeelnemer van het toernooi puntloos bleef.