01-10 Wisselend succes Arnemuiden teams

door | 10 oktober 2022

Team 2 had kopmannen Ak en Ad aan de kant gehouden in de wedstrijd tegen TTC Middelburg 4. Marc Riemens is wel weer back in business maar had in zijn openingspot had Rinze Porte geen schijn van kans. Het was meteen de laatste driegamer van de wedstrijd. Erik ‘Mentor’ Schuurman won met 12-10 in de vijfde van Niels van der Mark. Thijs won in vier games van Jesse Steijn en het dubbel Riemens/Vleugel liet een 2-1 voorsprong liggen tegen Porte en kleine Steijn. Schuurman won vervolgens in opnieuw een spannende pot met 11-9 in de vijfde game van Rinze. Vervolgens verloor Armpje 2 vier wedstrijden op rij. Riemens bleef in vijf games tegen Steijn aan de verkeerde kant van de score, Thijs verloor in vieren van Van der Mark en Porte en Schuurman verloor zijn laatste wedstrijd van Jesse. Met een overwinning op Van der Mark zorgde Riemens voor een 4-6 einduitslag. ODT heeft na twee 10-0 overwinningen de druk aardig opgevoerd. Volgende week is het team in Roosendaal de tegenstander.

Na een adventure vakantie in Noorwegen waren ook Benno en Steve weer present in team 3. Samen met Lajos die de eerste wedstrijden ook al meedeed, traden ze aan tegen het vlaggenschip van Kapelle. Steven had ‘vissenalarmdienst’ en speelde daarom zijn eerste drie potten achter elkaar. Dat deed hij met verve. Lambers werd met 3-0 verslagen en de ouwe rotten Adrie de Jonge en Jan de Troije moesten er in vijf games aan geloven. Een prachtige 3-0 voorsprong in the pocket, maar daar bleef het ook bij. lajos heeft nog niet de flow van vorig seizoen te pakken en ook Bennie kwam deze avond nog niet tot scoren. Een 3-7 uitslag als gevolg en dit team zal aan de bak moeten, wil het niet te ver achter gaan raken in de competitie.

Team 4 is deze competitie in goede doen en werd tegen Kerkwerve nog maar eens een handje geholpen omdat de Schouwenaren met twee man op kwamen draven. Cas won zijn wedstrijden weer eenvoudig in drie games. Bas won eenvoudig van Rien de Bruine, maar kwam met 7-11 in de vijfde tekort tegen Kees van den Hoek. Ook Rinco verloor van Van den Hoek, maar stuurde na een waanzinnige thriller Rien de Bruine met 11-9 in de vijfde game terug naar Kerkwerve. Ook de dubbel werd gewonnen en acht punten rijker gaat Arnemuiden 4 momenteel fier aan kop in de vierde klasse A.