25-09 Sterk teamcollectief brengt tafeltennissers Arnemuiden in 2e divisie langs Red Stars

door | 26 september 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden zijn in de landelijke 2e divisie opnieuw aan de goede kant van de score gebleven. In de uitwedstrijd tegen Red Stars uit Venray, al jaren actief op dit niveau, werd zaterdagavond met 6-4 gewonnen. De Arnemuidenaren stonden met 4-3 achter, maar dankzij een sterk teamcollectief werd de achterstand omgebogen naar een 6-4 overwinning.

Emanuel Martins Ferreira bleef opnieuw ongeslagen. In zijn eerste wedstrijd tegen Tom Thijssen won moest hij nog terugkomen van een 2-1 achterstand. Tegen Frank van der Vleuten en de Venrayse kopman Ronald Bogaard won hij in drie strakke games. Ook in de dubbelwedstrijd boekte Ferreira met Jeroen de Heide een eenvoudige 3-1 zege.

De verrassing van de avond kwam van Herbert Keijman. De Arnemuiden-speler speelt voor het eerst op dit niveau en tegen de ervaren tafeltennissers van Red Stars hadden weinig bookmakers dan ook geld ingezet op een winstpartij. Na twee keer met 12-10 in de derde game verloren te hebben van Bogaard en Thijssen leverde Keijman echter een huzarenstukje af tegen Frank van der Vleuten. De Arnemuiden-speler kwam met 2-1 in games voor, maar kwam in de vierde game vrij snel met 1-4 achter, vervolgens draaide hij de game om naar een 10-4 voorsprong, maar maakte hij deze game niet af (10-12). In de vijfde game verzilverde hij op 10-5 zijn matchpoint wel en schreef hij zijn eerste overwinning in deze klasse op zijn naam.

Jeroen de Heide kwam in zijn eerste wedstrijd tegen Frank van der Vleuten op een 2-1 voorsprong, maar moest uiteindelijk met 11-8 in de vijfde game zijn meerdere erkennen in de verdediger uit Venray. Tegen Ronald Bogaard kwam De Heide er niet aan te pas. In zijn laatste wedstrijd kon De Heide de winst voor Arnemuiden op de borden zetten, maar hij leek opnieuw na een 2-1 voorsprong in games opnieuw tekort te komen. Na 11-5 voor Thijssen in de vierde game kwam De Heide in de laatste game met 10-6 achter. In een spannende apotheose toonde de lange Arnemuidenaar echter karakter en zette hij met 12-14 de winst voor het Zeeuwse team op de borden.

Arnemuiden staat na deze overwinning op de tweede plaats in de poule, weliswaar met zeven punten minder dan koploper Ede dat ditmaal met 9-1 won, maar wel met zeven punten boven de teams Sittard en Slagvaardig die op de degradatieplaatsen 5 en 6 staan. Volgende week reist Arnemuiden af naar het Limburgse Sittard.