18-09 Zege voor tafeltennissers Arnemuiden in openingswedstrijd 2e divisie

door | 26 september 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden 1 hebben in de landelijke 2e divisie goede zaken gedaan. In de thuiswedstrijd tegen Slagvaardig uit Rheden werd met 6-4 gewonnen. Zowel de nieuwe aanwinst Emanuel Martins Ferreira als Jeroen de Heide bleven ongeslagen. Herbert Keijman kwam in zijn debuut in de 2e divisie niet tot scoren.

Ferreira had afgelopen weekend een knappe prestatie geleverd door het Nederlands Kampioenschap voor spelers met een B-licentie te winnen te midden van Nederlandse spelers op ere- en eerste divisieniveau. In de tweede divisie waarin op een wat trager tempo wordt gespeeld moest Ferreira zich duidelijk aanpassen. In grootse vorm verkeerde hij dan ook niet, al toonde hij bij vlagen zijn klasse. Daarnaast stond hij er wel op de ‘big points’ tegen het drietal Rik de Boer, Jerfy Schmitz en Remco van Domburg. Wel moest hij in zijn openingswedstrijd tegen De Boer een 2-1 achterstand goedmaken, tegen zijn teamgenoten stond hij een game af.

Jeroen de Heide startte het seizoen nog overtuigender. Schmitz en Van Domburg gingen er beide met 11-4 in de derde game af. De Boer wist nog één game te winnen van de lange Arnemuidenaar, maar kreeg vervolgens met 11-5 en 11-1 in de derde en vierde game op de broek. In de dubbelwedstrijd lieten Ferreira en De Heide het na om een bonuspuntje te pakken tegen De Boer en Van Domburg.

Voor Herbert Keijman mag zijn eerste seizoen in de tweede divisie als een leerjaar worden beschouwd. De speler promoveerde driemaal op rij met het Arnemuiden-team en moest in zijn eerste wedstrijd nog duidelijk wennen aan het niveau. In de overige wedstrijden won hij al zijn eerste games.

Titelfavoriet TTV Ede won in deze poule met 10-0 van Alexandria uit Rotterdam. Red Stars uit Venray won met 7-3 van Sittard 2. Volgende week zaterdag vervolgt Arnemuiden de competitie met een uitwedstrijd tegen Red Stars.