17-09 Najaarscompetitie van start

door | 26 september 2022

In een opgeknapte zaal beten vrijdagavond 16 september drie Arnemuiden-teams de spits af in de najaarscompetitie.

Arnemuiden 2 startte tegen Hotak. De samenstelling bestond deze avond uit Adje – terug van weggeweest – Schuurman en Akki. Hotak kwam met een nieuw samengesteld vriendenteam, bestaande uit Peter van Oevelen, Patrick van Loon en comeback kid Mitchel Hendrikx. Adje maakte er meteen een spannende wedstrijd van tegen Patrick van Loon met veel tikjes over en weer. Uiteindelijk bleek Slabbekoorn met 13-11 in de vijfde de sterkste. Voor Van Loon was het sowieso geen gelukkige avond. Ondanks goed spel verloor hij ook van Schuurman en De Gier in vijven. Dat gold ook voor de dubbel waarin Schuurman en Adje na een 2-0 achterstand op miraculeuze wijze met 11-0 11-1 en 11-5 de zaken recht wisten te zetten. Schuurman verloor van Hendrikx en Van Oevelen. Slabbekoorn en onze voorzitter bleven ongeslagen. Een keurige 8-2 winst was dan ook het resultaat.

Het derde team startte met Lajos, Janus en Koos tegen de mannen van Goes: Van de Kraan senior en junior en Robert Wiechers. Jan Z heeft altijd een inkomwedstrijdje nodig, ditmaal tegen Brandweerkraan. Vervolgens leverde hij een puike partij af tegen Wiechers waarin een 2-1 voorsprong net niet werd verzilverd. Zijn laatste wedstrijd tegen Kraan junior wist Jan wel winnend af te sluiten. Voor Lajos was het niet z’n beste dag. Onze schilder deed zn best, maar kwam geen moment in de buurt van de vorm van vorig seizoen. Een uitzondering vormde de dubbelpartij met Koos, waarin de Goesenaren met slim spel werden afgetroefd. Koos startte de competitie goed met twee keer 3-0 tegen de Van der Kraantjes. Na winst vorige week tijdens het NK-E op Wiechers was een herhaling het plan, maar dat kwam er niet helemaal of beter gezegd helemaal niet uit. Met 4-6 al met al een wat teleurstellende start, maar er volgen gelukkig nog 9 wedstrijden om dat recht te zetten.

Team 4 speelde voor de tigste keer in hun bestaan tegen Scaldina. Met Nico, Cas en Bas stond het misschien wel het meest ervaren team van Zeeland weer achter tafel. Tegenstanders waren deze avond Jan Kik, Peter Roelofs en Remi Dusic De start was niet al te best, want tegen de Schouwenaren kwam Arnemuiden met 4-1 achter. Met goed spel werd dat echter rechtgetrokken naar een 5-5 gelijkspel. Bas was lekker opgewarmd na een weekje Concert at Sea en won twee potten. Cas verloor alleen van Jan met de korte achternaam. Arnemuiden coryfee Nico kwam niet tot winst.