22-10 Nipte winst voor team 2, nipt verlies voor team 4 en mooie ervaring voor Ferreira op NK-A

door | 31 oktober 2022

Vrijdagavond speelden twee Arnemuiden-teams hun competitiewedstrijd. Arnemuiden 2 speelde haar uitwedstrijd tegen Hotak en had wederom twee invallers nodig. Dit keer stonden Willie P en Wilfred J op het inschrijfformulier naast Adje. P is de laatste weken nogal in de winning mood, maar werd in zijn eerste wedstrijd tegen Peter van Oevelen op een 3-1 nederlaag getrakteerd. Vervolgens trok Wilfred de stand in een spannende wedstrijd recht tegen Dennis Overbeeke door met 12-10 in de vijfde game te winnen. Adje won dit keer wel eenvoudig van Patrick van Loon. Na winst in de dubbel en van P op Dennis stond er halverwege een mooie 1-4 tussenstand op het bord. Net als Wilbert verloor Adrian met 11-3 in de vierde van Van Oevelen en dolf Wilfred met 11-9 in de vierde game het onderspit tegen Patrick van Loon. Met twee keer 3-0 winst op respectievelijk Overbeeke en Van Loon zetten de Arnemuidenaren vervolgens de overwinning op het bord. Joossens kwam nog dichtbij een winst op Hotak-kopman Van Oeveren, maar moest uiteindelijk met 11-8 in de vijfde game het hoofd buigen. Een nette 6-4 overwinning van Arnemuiden, dat nog twee puntjes voorstaat op ODT, maar wel een wedstrijd meer gespeeld heeft.

Ook het vierde team is dit seizoen in goeden doen en vertrok dan ook vol goede moed naar Sas van Gent. De Sassenaren doen het dit seizoen ook bijzonder goed met twee spelers die nog geen wedstrijd hebben verloren. Tegen Arnemuiden 4 stond er één van hen – Geert Daemers – opgesteld samen met Hans Kennis en Nick Groot. De Arnemuiden-equipe bestond deze avond uit Rob Brant, Anita Minnaar-Kusse en Nico Baarends. Na vier wedstrijden leek het een lange avond te worden, want toen waren er twaalf games gewonnen door STV en welgeteld nul door Arnemuiden. In het vervolg van de wedstrijden wist Anita nog van Hans te winnen, pakte Rob Brant twee puike overwinningen tegen Groot en Kennis en voegde Niek na een uitputtingsslag ook een punt toe door na een ware thriller met 11-9 in de vijfde game te winnen van Hans Kennis. De achterstand op STV is na deze 6-4 nederlaag opgelopen tot vijf punten, maar Arnemuiden heeft de tweede plaats stevig in handen. Op 4 november volgt de laatste wedstrijd in de reguliere competitie tegen Yerseke, waarna Arnemuiden het nog een keer op mag nemen tegen de bovenste helft van het schema.

Het eerste team was dit weekend vrij van competitie, waardoor die Lange gezellig zijn verjaardag kon vieren, alleen mocht Emanuel Martins Ferreira na zijn winst op het NK-B vandaag meedoen met de grote mannen op het NK-A, waar Arnemuiden voor het eerst in jaren een afvaardiging had.

Tot winst leidde het niet. In de mixed dubbel verloren Ferreira en zijn dubbelpartner Monique van Spreuwel-Postuma met 3-1 van Nolan Schultz en Shuohan Men. Ook in Heren Dubbel kwam Emanuel samen met Lode Hulshof die vermaledijde Schultz tegen, dit keer samen met Patrick Bruijne. Deze wedstrijd ging met 3-2 verloren. ’s Middags volgde de enkelwedstrijd, waarin Emanuel speelde tegen balvirtuoos Jonah Kahn. Na een 11-9 winst in de openingsgame en een 7-11 verlies in de tweede vocht Emanuel vervolgens drie games voor wat hij waard was, maar bleef hij met 11-13 10-12 en 12-14 telkens net aan de verkeerde kant van de score. Toch een mooie ervaring voor Ferreira.