29-10 Arnemuiden 3 terug in de race na 8-2 overwinning op Goes

door | 31 oktober 2022

Terwijl het gros van de club een feestje van Max aan het vieren was in Middelburg – what happens in De Nieuwe Doelen stays in De Nieuwe Doelen – trad het derde team aan tegen de vereniging TT Goes, dat speelt in het Omnium. Het zesmansteam van Arnemuiden speelde deze competitie al in veel verschillende opstellingen, maar trad deze avond op oorlogssterkte aan met P, Steve en Koosje.

De eerste wedstrijd werd gelijk een strijd tussen de kopmannen van beide teams. Robert heeft groot arsenaal aan services en een mooi aanvallend spel, maar toch kwam hij er tegen P niet aan te pas. Onze kleine man was goed bij de les, had een dipje in game 3, maar pakte vervolgens overtuigend de vierde game.

Steven speelde vervolgens tegen Wesley van der Kraan, een speler die in korte tijd veel progressie heeft geboekt en aanvallender is gaan spelen. De eerste game verloor Steve na de hele game voor te hebben gestaan, de tweede won hij na een flinke achterstand. Te veel missers zorgden ook voor een verlies in de derde game. De vierde game werd het nog spannend, maar een foute service op 12-11 achter werd Steven uiteindelijk fataal.

Koos speelde vervolgens tegen Van der Kraan Senior. De brandweerman begon met een paar goede backhand winners in de eerste game, maar uiteindelijk kwam Koos geen moment in de problemen en won hij onder toeziend oog van ‘vrouw en kinders’ in drie games.

P en Koos – hoeveel lengteverschil kan een dubbel hebben – vormden het duo in de dubbelwedstrijd tegen Wiechers en Vd Kraan jr. De eerste game ging nipt verloren, de tweede nipt gewonnen en in de derde game was het Arnemuiden-duo even helemaal het spoor bijster. Toen werden er wat tandjes bijgezet en gingen de vierde en vijfde game overtuigend naar het Arnemuiden-duo.

P zette gelijk de goede lijn voort door van Wesley te winnen, die wederom goed speelde en ook een gamepje pakte tegen P. Tussenstand 1-4.

Koos werd in de thuiswedstrijd volledig afgetroefd door Robert Wiechers en was zins om dit niet te herhalen. Dit keer werd het iets meer een wedstrijd, maar moesten de punten voor Koos wel erg eenzijdig van de services komen. Een game point in de derde game werd gemist en zo zette Robert het tweede punt voor Goes op de borden.

Vervolgens deed ook onze ‘goudvis’ Steve een duit in de het zakje door simpel in drie games te winnen van Hans van der Kraan. Koos zette de lijn voort door overtuigend van Wesley te winnen.

In de negende wedstrijd bood Hans van der Kraan opvallend veel tegenstand tegen Poppe. P liet Hans teveel het spel bepalen en maakte de rally’s te lang waardoor er een vijfde game nodig was. Toen was P weer bij de les en won hij na een 5-1 wissel uiteindelijk de partij met 11-4.

Steve was gebrand om zich tegen Wiechers niet zomaar gewonnen te laten geven en had het beste voor het laatst bewaard. De eerste game ging erg overtuigend met 11-7 naar Jobs, de tweede game ging weer met duidelijke cijfers naar Robert. Vervolgens pakte Steve na een ruime voorsprong nipt de belangrijke derde game. In de vierde game was met name het servicegeweld van Robert Steve te machtig, maar in de vijfde game stond onze vissenfreak er weer. Zo zette hij met 11-7 een prachtige 8-2 overwinning voor Arnemuiden op de borden.

De bar in het zwembad moest al vroeg sluiten, maar gelukkig wist P de barman nog te overhalen om een paar biertjes in plastic glazen te serveren om zo toch nog van een paar goudgele rakkers te genieten.

Met drie vijfgamers die in het voordeel van Arnemuiden uitvielen, mocht de club uit het vissersdorp niet klagen, maar hiermee werd wel mooi de achterstand op Goes met 6 punten verkleind. De stand in deze 3e klasse A is razend spannend. Goes en Kapelle leiden met 37 punten, Arnemuiden volgt met 35 punten. Volgende week spelen Kapelle en Goes tegen elkaar en neemt Arnemuiden het op tegen TTC Middelburg dat gisteravond met 6-4 van SAR won.

TT Goes 1: 6-37

Kapelle 1: 6-37

Arnemuiden 3: 6-35

TTC Middelburg 4: 6-30

Effect ’71 1: 6-24

SAR ’72 2: 6-17

Het is een iets langer verslag geworden, maar goed het was dan ook de enige wedstrijd van de avond voor Arnemuiden. Het eerste herenteam speelt later deze middag haar uitwedstrijd tegen Slagvaardig uit Rheden. Wordt vervolgd.