30-10 Tafeltennissers De Heide en Ferreira pakken volle buit tegen Slagvaardig

door | 31 oktober 2022

Het tafeltennisteam van Arnemuiden heeft in de landelijke 2e divisie goede zaken gedaan door met 7-3 te winnen van hekkensluiter Slagvaardig. In de uitwedstrijd pakten zowel Emanuel Martins Ferreira als Jeroen de Heide de volle buit met 3 gewonnen enkelspelen en winst in het dubbelspel. Invaller Wilfred Joossens kwam niet tot scoren.

De wedstrijd in Rheden ging razendsnel van start, want de eerste zes wedstrijden werden allemaal in drie games beslist. Jeroen de Heide was de ‘spelbreker’ door in de zevende wedstrijd een game te verliezen van Remco van Domburg. Vervolgens won invaller Joossens ook nog een game van Jerfy Schmitz. Martins Ferreira had tegen Remco van Domburg vervolgens nog een vijfde game nodig, maar daarin liet hij met 11-2 zien wie de sterkste was.

Voor invaller Wilfred Joossens (foto) bleef het bij gamewinst. Omdat vaste teamspelers Marc Hackenberg en Herbert Keijman langdurig uit de roulatie zijn, was de Arnemuidenaar – die na 40 jaar zijn comeback heeft gemaakt in het tafeltenniswereldje – alweer de vierde invaller die zijn opwachting maakte in de hoofdmacht. Tot winst leidden al die invalbeurten nog niet. Emanuel Martins Ferreira en Jeroen de Heide lieten deze middag geen kans onbenut. Martins Ferreira verloor de hele competitie nog maar één potje. De Heide won twee derde van zijn wedstrijden.

Die winstpartijen heeft Arnemuiden ook hard nodig, want het is in deze 2e diviesiepoule razend spannend. Ede lijkt op weg naar het kampioenschap en Slagvaardig lijkt afgehaakt, maar de verschillen tussen de nummers 2 t/m 5 zijn beperkt. Arnemuiden staat na deze middag in de middenmoot met 30 punten uit 6 wedstrijden. Volgende week komt Red Stars uit Venray naar Arnemuiden, een directe concurrent voor handhaving.