05-11 Speelronde 7

door | 14 november 2022

Gisteravond was speelronde 7 van de competitie. Team 2, 3 en 4 speelden hun thuiswedstrijd in Matchpoint.

We beginnen een keer bij team 4, dat in deze zevenkamp een zeer solide competitie speelt. Bas had zich ziek afgemeld, maar Rob Brant stond paraat om in te vallen en naast Anita Kusse en Casper van Belzen aan te treden tegen het collega-vissersdorp Yerseke. Yese trad aan met het vaste basisteam, bestaande uit Jan Overbeeke, Youri van Dijken en Rienk Janssens. Rob Brant verloor zijn eerste wedstrijd na een 2-1 voorsprong in games van de legendarische Jan Overbeeke die het snoeiwerk van zijn boomgaard moeiteloos meeneemt achter de tafel, tegen Youri had Rob geen kans, maar tegen Rienk Janssens zorgde Robbie onder luid support van het Arnemuidenpubliek voor een 11-9 overwinning in de vijfde game.

Casper verliest weinig in de 4e klasse en was deze avond wederom onverslaanbaar. Alleen tegen Janssens liet de Nieuwlander een game liggen. Anita startte met een knappe overwinning op Youri, moest vervolgens de winst aan Janssens laten, maar pakte tegen Overbeeke de winst en zette daarmee de 6-4 overwinning voor Arnemuiden op het bord. Het team eindigt hiermee met 37 punten uit 6 wedstrijden op de tweede plaats in de reguliere competitie en neemt het in het vervolg met behoud van de punten nog op tegen de bovenste helft van het schema. STV is met twee sterke Belgen torenhoog favoriet voor de titel.

Een klasse hoger trad Arnemuiden aan tegen een oude bekende, TTC Middelburg 4. Arnemuiden speelde met P(oppe), Jan(us) en (Iza)Koos. Middelburg speelde in de opstelling Pieterse, Helmich en Triou. De aangekondigde inhaalslag was vorige week tegen Goes al ingezet en ook tegen de Middelburgers waren de Arnemuidenaren ‘on fire’. Koos won simpel van Jelle-Jan. Poppe won van Carl en Jan liet zijn tanden zien tegen Triou. Werd hij de vorige keer nog van tafel geveegd, dit keer werd er bijna een game tot de 21 gespeeld. Helaas ging die vierde game wel met 20-18 naar Triou. Poppe en Koosje gingen door met de opmerkelijke games, want wonnen in de dubbel de eerste game met 11-0 van de Middelburgers, de andere games gingen met 11-9 en 11-6 naar Arnemuiden. Poppe overklaste vervolgens Jelle-Jan, waarna Koos een goede 2-0 voorsprong pakte tegen Triou. Vervolgens won de Middelburger twee games zodat er ‘as usual’ weer een vijfde game nodig was, daarin bleef Koos dankzij goede coaching bij de les: 11-2.

Zwemer zette zijn goede spel voort tegen Carl en beide heren maakten er een spannende strijd van, waarbij ook hier een vijfde game uitsluitsel moest bieden, die trok Zweempie met 11-5 naar zich toe. Toen Poppe met goed serveerwerk en bolle spinnetjes geen enkele moeite had met Triou stond er een knappe 6-1 tussenstand op de borden. Het publiek was er voor gaan zitten en Zwemer en Jelle-Jan maakten er weer een spannende pot van die grotendeels met twee puntjes verschil in de games werden beslist. Helaas ging de laatste game met 11-9 in de vijfde game naar de Middelburger, maar Zwemer – waarvan je op de foto vooral zijn achterwerk ziet – kan terugkijken op een goed optreden. Aan Koos de taak om het af te maken tegen Carl en dat leek met 11-3 en 11-2 in de eerste games ook geen enkel probleem. Carl had echter zoveel last van zijn rug gekregen dat een balletje oprapen haast onmogelijk was geworden. Koos kreeg medelijden, Carl begon er weer in te geloven en Koos kwam de daaropvolgende anderhalve game niet meer in zijn spel. De gouden tip van Poppe “nog een game spelen is nog zieliger” deed wonderen en in de vierde game zette Koos na een 10-6 achterstand toch nog de overwinning op het bord. Opnieuw 8-2 winst voor Arnemuiden dat Kapelle nu met 1 puntje achterstand in de nek hijgt. Volgende week is Effect de tegenstander.

Tot slot Arnemuiden 2. Deze mannen namen het op tegen Tanaka 2 dat aantrad met Thierry Melissen en voormalig Koreaans kampioenen Tuan en Chien Thuan Nguyen. Arnemuiden speelde met Akki (terug van Corona), Thiesco (terug van verlengd vaderschapsverlof) en Adje (terug bij Arnemuiden na een 1 aprilgrap bij Yerseke). Ad start graag op A “um behun” en nam het op tegen Thierry. De eerste games deelde Ad nog rake klappen uit, maar na een 2-1 voorsprong gingen ze niet meer op tafel en pakte Melissen de winst. Akki won eenvoudig een klassieke blokpartij van Tuan, en Thijs had wat moeite om de games af te maken tegen Chien Thuan (12-10 verlies in de vierde game). De dubbel ging met 13-11 naar Ad en Ak, waarna onze voorzitter zijn beste wedstrijd van de avond speelde tegen Melissen (3-1). Ad had alleen in de derde game moeite met Chien Thuan Nguyen. Thiesco had alleen in de derde game kansen tegen Melissen, waarna Ad met 13-11 overwinning in de vierde game wel de 6-4 winst op de borden wist te zetten.Arnemuiden 2 heeft het respectabele aantal van 45 punten uit 7 wedstrijden gehaald, maar de achterstand op ODT dat voor de derde(!) keer deze competitie met 10-0 won is 10 punten. Ook staat TTC Middelburg 3 op gelijke hoogte met de Arnemuidenaren.

Vanmiddag speelt het vlaggenschip van de vloot thuis tegen Red Stars in een dit seizoen nog niet vertoonde opstelling. Komt dat zien, om 14.00 uur staat de koffie warm en staan de biertjes koud.