06-11 Glorieuze comeback voor Marc Hackenberg in tafeltennisduel met Red Stars

door | 14 november 2022

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben zaterdag in de landelijke 2e divisie met 6-4 gewonnen van Red Stars uit Venray. De dag stond vooral in het teken van de comeback van routinier Marc Hackenberg. Afgelopen voorjaar moest hij het seizoen abrupt afbreken. Na een chemokuur en revalidatie maakte hij zaterdag zonder al te veel verwachtingen zijn rentree. Hackenberg verraste echter vriend en vijand door twee wedstrijden te winnen. Hij had zelfs kansen op drie winstpartijen, maar wist een drietal matchpoints tegen Red Stars-kopman Ronald Bogaard niet te verzilveren. Dat hij echter weer achter de tafel kon verschijnen, was natuurlijk de grootste winst, besefte de Arnemuiden-speler.

De middag startte nog stroef voor Arnemuiden. Jeroen de Heide dolf na een 2-1 voorsprong in games het onderspit tegen Tom Thijssen, waarna Emanuel Martins Ferreira in het duel tussen beide kopmannen met 3-0 onderuit ging tegen Ronald Bogaard. Vervolgens won Hackenberg met 3-1 van Theo van Gasteren, een invaller maar wel één met ervaring op dit niveau. In het dubbelspel wonnen De Heide en Ferreira vervolgens met 3-0, waarna Ferreira met 3-1 van Thijssen won en De Heide met 3-0 Van Gaasteren klopte.

Vervolgens nam Hackenberg het op tegen Bogaard, de speler met het hoogste winstpercentage in deze klasse. Hackenberg verloor de eerste twee games, won er vervolgens twee en pakte in de vijfde game brutaal een 10-7 voorsprong. Helaas wist hij drie matchpoints niet te verzilveren en was het toch de kopman van Red Stars die met 10-12 aan het langste eind trok. Ferreira won vervolgens drie games met minimaal verschil van Van Gasteren, waarna Hackenberg de middag opnieuw met een thriller afsloot. Tegen Thijssen kwam hij 2-1 in games achter, maar na 12-10 winst in de vierde game maakte hij het in de vijfde game op zijn tweede matchpoint af: 13-11. De Heide verloor vervolgens met 3-0 van Boogaard.

Met zes punten tegen de nummer 2 liet het Arnemuiden-team wederom een goede indruk achter tegen de sterkste teams van de competitie. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen koploper Ede, dat vandaag de volle buit pakte tegen Slagvaardig. Ede voert de lijst aan met 55 punten, Red Stars volgt met 38 punten en Arnemuiden en Alexandria delen de derde plaats met 36 punten. Daarmee hebben ze een marge van 8 punten op Sittard, dat op de degradatieplaats staat.