12-11 Twee negenklappers voor Arnemuiden-teams

door | 14 november 2022

Arnemuiden 2 en 3 hebben vrijdagavond goede zaken gedaan in de 2e en 3e klasse. Beide teams wonnen met 9-1 van respectievelijk Markiezaat 4 en Effect 1. Arnemuiden 4 leed in de promotiepoule van de 4e klasse een nipte 6-4 nederlaag.

Arnemuiden 2 toog met Adje, Akki en Thiesco naar Bergen op Zoom. Tegenstanders waren voormalig Zeeuw Judith Morcus, Miles Kiss (toch wel 1 van de betere tafeltennisnamen) en Thomas Nipius, wiens wens in vervulling ging om de constant huppelende Poppe lekker thuis te laten. Maar ook de rest van de Arnemuiden-delegatie liet van zich horen. Adje won in drie games van Miles, waarvan de laatste met 18-16, Akki won eenvoudig van Nipius en Thijs moest een game inkomen tegen Judith, maar zette toen ook orde op zaken. Zowel de dubbel als de pot van Ad tegen Nipius gingen nipt in vieren naar Arnemuiden. Thiesco won met 3-1 van Kiss en Akki van Morcus, waarna Thijs de enige nederlaag van de dag noteerde tegen Nipius. Adje en Akki bleven wederom ongeslagen. Arnemuiden verkleinde de achterstand op ODT – dat met 6-4 van TTC Middelburg verloor – daarmee van 10 tot 5 punten. Volgende week zijn de hoofdstedelingen de tegenstander en zal er alles aan gedaan worden om de druk op ODT verder op te voeren voor de laatste onderlinge wedstrijd.

Armpje 3 is de competitie wat moeizaam begonnen, maar heeft onder aanvoering van Wilbert Poppe in de tweede helft van de competitie de inhaalslag ingezet. P, Luigi en Koosje stonden deze avond op het wedstrijdformulier tegen Effect. Ook deze avond was P weer oppermachtig. Roose en Baert gingen er met 3-0 af, tegen Thilleman moest onze kleine grote (of grote kleine) man in de vierde game nog alle zeilen bijzetten, maar pakte hij ook de overwinning, zodat hij zijn ongeslagen status behield. Koos laat deze competitie weinig potten liggen en verloor enkel twee keer van Robert Wiechers. Vrijdagavond voegde hij er drie overwinningen aan toe. Tegen Francois Baert ging dat niet vanzelf (3-1), tegen Thilleman was hij zelfs 2,5 game het spoor helemaal bijster (3-2) en tegen Roose ging dat weer opvallend vlotjes (3-0). De dubbel ging opnieuw naar P en Koos. Ook Lajos heeft de laatste weken de weg omhoog weer gevonden. Vrijdagavond liet hij Thilleman met drie games kansloos, bleef hij tegen Roose drie games nipt aan de verkeerde kant van de score en won hij vervolgens met goed spel van Francois. Een keurige prestatie van Lajos. Dankzij deze 9-1 overwinning op de gezellige Terneuzenaren doet Arnemuiden goede zaken en pakt het zelfs voor het eerst deze competitie de koppositie. Het team van SAR hielp namelijk een handje tegen Kapelle (5-5), waardoor Arnemuiden dinsdag met 3 punten voorsprong op Kapelle de onderlinge wedstrijd ingaat.

Team 4 is na de zevenkamp in de promotiepoule van de 4e klasse beland, waarin de eerste vier clubs het met behoud van punten tegen elkaar opnemen. Deze avond was het jeugdige team van TTC Middelburg de tegenstander. Arnemuiden 4 is wat minder jong, maar dat leeftijd niet alles zegt, bewees oudgediende Nico Baarends. De speler met de meeste dienstjaren voor Arnemuiden won in een marathonpartij met 15-13 in de vijfde game van David Koole, versloeg Sven van Flierenburg eveneens in vijf games en moest in vier games nipt het hoofd buigen voor Julian Kalmeijer. Bas en Anita voegden daar een overwinning op Van Flierenburg aan toe. Het bleef bij die vier punten, omdat Anita de overige partijen nipt in vijf games en Bas zijn twee wedstrijden nipt in vier games verloor. Ook de dubbel ging – geheel in stijl van de avond in vijf games – naar TTC Middelburg, al had daar met een 2-0 voorsprong zeker meer in gezeten. Arnemuiden blijft op de tweede plaats staan – die recht geeft op een promotiewedstrijd naar de derde klasse – maar de Middelburgers zijn op twee punten genaderd.

Vanmiddag speelt het vlaggenschip van Arnemuiden de verre uitwedstrijd tegen koploper Ede 1. Thuis werden de Edenaren op een krankzinnige 7-3 nederlaag getrakteerd. Vanmiddag zal blijken of de Arnemuidenaren dit huzarenstukje kunnen herhalen.