13-11 Tafeltennissers Arnemuiden flikken het weer tegen koploper Ede

door | 14 november 2022

De tafeltennissers van TTV Ede zijn dit seizoen ongenaakbaar in de landelijke 2e divisie B. Toch werd de Veluwse koploper voor de tweede keer op rij door TTV Arnemuiden op een nederlaag getrakteerd. In Ede werd het zaterdagmiddag 4-6 in het voordeel van Arnemuiden.

Het lijkt wel of de Arnemuidenaren tegen de sterkste spelers in de competitie het beste in zichzelf naar boven halen. Zo stond op Emanuel Martins Ferreira deze middag geen maat. Zonder gameverlies versloeg hij zowel Maarten Loeve, Remon Langius en Alice Barendrecht.

Ook Jeroen de Heide speelde een sterke wedstrijd. Tegen Alice Barendregt moest hij weliswaar van een 2-0 achterstand in games terugkomen, maar uiteindelijk won hij met 9-11, 10-12 en 11-13 alsnog de partij. Tegen Remon Langius, die tot vanmiddag nog maar één partij had verloren deze competitie kwam de Arnemuiden-speler met 2-0 voor, maar vervolgens werd het met 12-10 en 13-11 nog spannend. Het massaal aanwezige publiek in Ede scandeerde al liedjes met ‘Hij kan de druk niet aan’, maar De Heide gaf met 6-11 het juiste antwoord. Maarten Loeve was dit keer wel met 3-1 te sterk. Samen met Ferreira won hij ook de dubbelwedstrijd.

Marc Hackenberg, die na enkele maanden van afwezigheid door ziekte vorige week een knappe comeback maakte tegen Red Stars, kon deze middag niet echt delen in de euforie. Alleen van Alice Barendregt wist hij een game te winnen. De Arnemuidenaren kunnen echter met een goed gevoel terugkijken op de winst bij de koploper en zijn als promovendus middenmotor in deze klasse. Volgende week in de thuiswedstrijd tegen Sittard kan het team zich al verzekeren van handhaving.