16-11 Arnemuiden 3 wint topper in Kapelle

door | 18 november 2022

Op een druilerige dinsdagavond speelde Arnemuiden 3 de kraker in de 3e klasse A tegen Kapelle. Arnemuiden kwam met Koos, P en Steve op oorlogssterkte, Kapelle had kopman Patrick thuisgelaten. Het team van Arnemuiden had een aarzelende start van de competitie maar is de laatste weken goed op dreef. Voor aanvang van de wedstrijd stond Arnemuiden 3 punten los van Kapelle. Na gisteravond zijn dat elf puntjes geworden.

Steven voelde zich – zoals je op de foto ziet – als een vis in het zwembadwater van de nieuwe sporthal. De eerste wedstrijd kwam hij helaas in vijf games tekort tegen een goed spelende Jeroen, vervolgens werd Jan met 3-1 verslagen en volgde er een ware thriller tegen Adrie. Zowat elke game had Steve een grote voorsprong, maar die werd de tweede en vierde game teniet gedaan door de topfitte Adrie de Jonge. In de vijfde game werd het na een 10-7 voorsprong wederom 10-10, maar trok Steve toch met 12-10 aan het langste eind.

Wilbert behield (chapeau!) zijn ongeslagen status. Tegen Jan de Troije, Adrie de Jonge en Jeroen Lambers stond hij geen enkele game af. Ook Koos draait dit seizoen in de kleine schaduw van de grote P een goede competitie. De ervaren mannen Adrie en Jan moesten er in drie games aan geloven, Jeroen werd in vier games verslagen. Ook de dubbelwedstrijd ging voor de vierde wedstrijd op rij naar P en Koos.

Met deze 9-1 overwinning heeft Armpje 3 hele goede zaken gedaan. Haalt Goes vrijdagavond 6 punten of minder, dan is het Arnemuiden-team deze week al kampioen, anders moet het een week later gebeuren in de thuiswedstrijd tegen SAR.

Hacki, Lange en Adje, bedankt voor de support!

Arnemuiden 3: 9-61

Kapelle 1: 9-50