18-11 Beste Zeeuwse tafeltennissers verenigd

door | 18 november 2022

Soren de Witte en Emiel de Rijke komen volgend seizoen uit voor TTV Arnemuiden.

Tafeltennissers Sören de Witte en Emiel de Rijke van TTC Middelburg komen vanaf de komende voorjaarscompetitie uit voor TTV Arnemuiden. Daarmee spelen de beste actieve Zeeuwse tafeltennissers van dit moment vanaf komend jaar voorjaar in één team in de landelijke 2e divisie. Samen met Jeroen de Heide en Marc Hackenberg hoopt het team hoge ogen te gooien in deze landelijke klasse.

De Witte en De Rijke komen al jaren uit voor TTC Middelburg, waarvan de laatste drie jaar op derde divisieniveau. De Witte heeft in de afgelopen jaren nauwelijks wedstrijden verloren op dit niveau. Dit jaar staat TTC Middelburg weliswaar aan kop van de 3e divisiepoule, maar het weerhield de Middelburgse tafeltennissers niet van hun besluit om de krachten te bundelen met het team van buurman Arnemuiden.

De Arnemuidenaren werden onder aanvoering van De Heide en Hackenberg drie seizoenen achtereen kampioen in respectievelijk de 1e klasse, hoofdklasse afdeling en de landelijke 3e divisie. Dit jaar moest het team – door langdurige afwezigheid van Hackenberg en Herbert Keijman – al vijf keer met een invaller aantreden. Desondanks staat het team keurig in de middenmoot van deze klasse.

Als ‘reddende engel’ kon het team uit het vissersdorp namelijk gebruik maken van de diensten van Emanuel Martins Ferreira. De Rotterdammer van Portugese komaf was na een buitenlands uitstapje het plezier in het tafeltennis kwijtgeraakt en op zoek naar een club en Arnemuiden zocht versterking. Dat bleek afgelopen seizoen een ideale combinatie. Ferreira staat met een winstpercentage van 90% aan kop van de individuele spelerslijst en liet afgelopen zaterdag de drie tegenstanders van koploper Ede nog drie keer met 3-0 kansloos.

Dat bleef ook bij andere teams niet onopgemerkt en Ferreira zal zijn kunsten dan ook vanaf volgend seizoen op een hoger niveau elders gaan vertonen. Met De Witte en De Rijke heeft Arnemuiden echter waardig vervangers in huis gehaald. De komende twee zaterdagen zal Ferreira met het Arnemuiden-team nog proberen en goede klassering neer te zetten. Momenteel deelt Arnemuiden de tweede plaats met Red Stars uit Venray en Alexandria uit Rotterdam. Zaterdag is nummer 5 Sittard de tegenstander in Arnemuiden.