20-11 Arnemuiden 2 en 4 incasseren nederlaag; 3e team kampioen

door | 23 november 2022

Fervente volgens van TTV Arnemuiden konden deze week hun lol op. Het derde speelde dinsdag tegen Kapelle, het vierde donderdag tegen Scaldina. Gisteren ging Arnemuiden 2 inclusief supportersschare naar TTC Middelburg en op dit moment van schrijven speelt het eerste team tegen Sittard.

Op donderdagavond maakte Arnemuiden 4 de barre tocht de Zeelandbrug over naar het anders afgedreven Schouwen-Duiveland. Voor Arnemuiden speelden Steijn, Brant en Kusse. Ze namen het op tegen de Scaldina-spelers Kik, Dusic en Bakvis. Bas speelde zoals vaak een spannende wedstrijd tegen Jan Kik. In zijn eigen zaal was Jan met de korte achternaam dit keer nipt in vijf games de sterkste. Ook Rob Brant haalde een vijfde game tegen Remi Dusic, maar moest toen na vier puntjes zijn tegenstander feliciteren. Anita speelde vervolgens waanzinnig spannende games tegen Jeffrey Bakvis en liet het voor een keer eens niet op een vijfde game aankomen door met 11-8 in de vierde te winnen. Helaas ging de dubbelwedstrijd tussen Rob/Anita en Jan/Remi met dezelfde cijfers verloren. Vervolgens won Bas met 16-14 in de vijfde van Remi en Anita met 11-4 in de vijfde game van Jan Kik, waardoor er een 3-3 tussenstand op het bord stond. Helaas was het toen gebeurd met de Arnemuiden-victorie. Brant won in drie games van Bakvis, Anita lukte het niet om tegen Remi een hattrick op het bord te krijgen en Jeffrey gaf Bas met 3-0 het nakijken. Vervolgens kwam Rob Brant met 2-0 voor tegen Kik, maar hij verloor een cruciale derde game met 16-14 en kwam er toen niet meer aan te pas. STV is inmiddels kampioen, maar de verschillen tussen Arnemuiden (44 punten), TTC Middelburg (41 punten) en Scaldina (40 punten) zijn beperkt. Volgende week komt STV op bezoek naar Arnemuiden en spelen Middelburg en Scaldina tegen elkaar. De nummer 2 speelt een P/D wedstrijd voor promotie naar de 3e klasse.

Team 3 had dinsdag al goede zaken gedaan tegen concurrent Kapelle, maar moest vrijdagavond nog even afwachten of de voorsprong op Goes ook groot genoeg was om zeker te zijn van het kampioenschap. En hoewel SAR maar met twee man naar het Omnium kwam, streden de spelers uit Kloosterzande voor wat ze waard waren. Dat leverde 5 punten op, waardoor Arnemuiden niet meer in te halen is door de concurrentie. Zonder te spelen op het moment suprême is niet de leukste wijze om kampioen te worden, maar het resultaat telt. Al met al werden de 10 punten achterstand na de derde wedstrijd toch soepeltjes ongedaan gemaakt door de Arnemuiden-mannen die promoveren naar de 2e klasse. Volgende week komt SAR nog op bezoek in Arnemuiden.

Arnemuiden 2 wist dat het tegen TTC Middelburg 3 een goede uitslag neer moest zetten, wilde het nog enigszins aanspraak maken op de titel. Tegen het acht personen tellende team van Middelburg is dat echter geen sinecure, zo bleek dat al tijdens de thuiswedstrijd. Dit keer speelden jeugdspeler Mike de Nood, JW Adriaanse en Rinze Porte voor TTC. Arnemuiden trad op met chairman Akki, MC en Thiesco. Laatstgenoemde startte sterk tegen Mike, maar moest wel in vier games capituleren. Vervolgens won Akki van Adriaanse. Marc Riemens speelde een dijk van een wedstrijd tegen Rinze Porte, maar moest zich nipt met 14-12 in de vijfde game gewonnen geven. Helaas leek het een patroontje te worden. Thijs en Akki herstelden in de dubbel weliswaar een 2-0 achterstand tegen Mike en JW, maar verloren de vijfde opnieuw met 14-12. Na een knappe 2-0 voorsprong liet Thijs vervolgens de winst liggen tegen Adriaanse en na de 3-0 overwinning van Mike op MC stond het opeens 1-5. Akki won vervolgens met 3-2 van Rinze, waarna Marc ook zijn derde pot verloor van Jan Willem Adriaanse. Thijs versloeg vervolgens Rinze met 3-1, waarna Akki in een spannende vijfgamer het slotakkoord moest laten aan een goedspelende Mike. De 7-3 einduitslag was wellicht wat geflatteerd. De Arnemuidenaren zien zichzelf terug op de derde plek, 7 punten onder ODT, 1 punt onder Middelburg en 19 punten boven Hotak. Volgende week komt koploper ODT op bezoek.

Arnemuiden 1 speelt op dit moment de wedstrijd tegen Sittard en is na de 8-2 nederlaag in de uitwedstrijd uit op eerherstel. Voor Emanuel Martins Ferreira is het zijn laatste thuiswedstrijd in het Arnemuiden-shirt, dus als je nog geen plannen hebt, kom gezellig koekeloeren in Matchpoint!