13-12 Jubileum 50 jaar TTVA

door | 19 december 2022

Het 50 jarig jubileum zit er weer op. Hieronder een verslag van de dag, foto’s zijn op onze facebook pagina te vinden.

Rond 13.00 uur werden de aanwezigen verwelkomd door voorzitter Arnold de Gier. Het programma begon voor de echte tafeltennisliefhebbers met een teamtoernooi, georganiseerd door Jeroen de Heide. Er was een A- en een B-klasse, waarin de nummers 1 en 2 elk team het tegen elkaar opnamen. Stond het vervolgens gelijk, dan bracht de dubbelwedstrijd uitkomst.

De Lange had zichzelf in een team met voormalig Arnemuiden-coryfee Daan Mijnsbergen een uitstekende uitgangspositie verschaft om het A-toernooi te winnen, maar het waren toch echt Jan Steijn en Izak Heijboer die met de eer gingen strijken. In het B-toernooi waren Thijs Vleugel en Rik Baaij de sterkste. Leuk om ook enkele oud-leden, die soms al lang afscheid genomen hebben van de vereniging, weer achter de tafel te zien!

Vervolgens volgde er een kidsactiviteit. Wie anders dan ‘Juf’ Anita Minnaar-Kusse zorgde voor de ongeveer 12 kids voor een leuke spel- en tafeltennisactiviteit. Wie weet werden hier de toppertjes voor de komende 50 jaar geboren. Evelien Marteijn zorgde voor alle kids voor een leuke tafeltennisattentie.

Daarna was er twee uur een receptie ingeruimd met de mogelijkheid om samen te komen met een (borrel) hapje, drankje en terug te kijken aan de hand van foto’s, video en vooral persoonlijke verhalen. Mooi dat ook mede-oprichter Leo Goormachtig hierbij aanwezig was.

Ook tijdens het buffet – keurig verzorgd door oud-lid Cas Zwemer van het Middelburgse restaurant Zeeuwse Streken – werden er volop herinneringen opgehaald. Chef Jubileumdag Jan Zwemer verzorgde de pubquiz met 3 rondes vragen over 50 jaar TTVA. Team Porto greep de winst, dus dat kan natuurlijk alleen met onze oud-trainer Jaap Meerman geweest zijn.

Daan Mijnsbergen had de Ranglijst Aller Tijden weer geactualiseerd, waarna de nummers 1 en 2 op de lijst – Nico Baarends en Casper van Belzen met respectievelijk 1.039 en 983 winstpartijen – nog even extra in het zonnetje werden gezet. Beiden zijn in het jaar na de oprichting lid geworden van TTVA en spelen nog altijd competitie! Arnold de Gier, Daan Mijnsbergen en Jan de Smit maken de top-5 van deze ranglijst compleet.

Vanaf 20.00 uur zorgde de DJ voor de deuntjes en volgde er een geweldige feestavond. Bij elkaar waren er meer dan 100 (oud-)TTVA’ers present. We kijken terug op een geweldige dag. Iedereen die hieraan heeft bijgedragen, hartelijk bedankt! Op naar 50 nieuwe jaren TTVA.