09-01 Jeroen prolongeert titel clubkampioen

door | 10 januari 2023

Een mooi dagje vandaag. Hoewel de nieuwe aanwinsten van team 1 de clubkampioenschappen aan zich voorbij moesten laten gaan, stonden er toch 14 Arnemuiden-spelers verdeeld over 2 zevenkampen paraat om de strijd aan te gaan wie zich een jaar lang de sterkste van de vereniging mag noemen.

Uiteindelijk was het toch weer die Jeroen de Heide die zich een jaar lang clubkampioen mag noemen. In poule A won Lange al z’n wedstrijden waardoor hij zich meteen plaatste voor de halve finale. Alleen tegen Koos moest hij diep gaan , maar bleef hij met 11-7 in de vijfde game nipt aan de goede kant van de score. Ook Koos en Max plaatsten zich in Poule A voor de volgende ronde. Lajos werd vierde door na vijf zinderende games Bas Steijn te verslaan. Rinco de Gier werd zesde, voor Rik Baaij.

In poule B verspilde Marc Hackenberg geen enkele energie door al zijn wedstrijden met 3-0 te winnen. Tweede werd Erik Schuurman die na een titanengevecht Arnold de Gier nipt voorbleef. Thijs Vleugel werd vierde, voor Jan Zwemer en Casper van Belzen, die 40 jaar geleden aan het langste eind trok. Bennie Meliefste speelde deze dag zijn afscheidswedstrijd en nam afscheid in stijl. Hoewel hij zonder winstpartijen bleef, knokte hij zich tegen zowel Jan als Erik naar een vijfde game.

In de kwartfinales speelden de nummers 2 en 3 van beide poules tegen elkaar voor een plek in de halve finale. Izak trakteerde voorzitter Arnold de Gier op een 3-0 nederlaag en Erik deed hetzelfde tegen Max, al won die wel de rally van de dag na een lange afwezigheid achter de tafel.

In de halve finales snoepte Izak het eerste gamepje van de dag af van Marc Hackenberg, maar dat was niet genoeg voor de winst. Ook Erik redde het niet tegen Jeroen, zodat de twee hoogst geplaatste spelers van het eerste herenteam het tegen elkaar opnamen in de finale. In de eerste game kregen de mannen van heren 1 het publiek op het puntje van de stoel met prachtige rally’s. Hacky pakte met goed spel de eerste game, waarna Jeroen de daaropvolgende drie games orde op zaken stelde.

Al met al een gezellige dag met mooie wedstrijden en een ideale voorbereiding voor de competitie die eind van de maand weer losbarst.