12-02 Sören, Schuurman, Thijsje en Cas man of the match voor TTV Arnemuiden

door | 16 februari 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de landelijke 2e divisie een gelijkspel uit het vuur gesleept tegen Taverbo. Het gelijkspel was zwaarbevochten. Drie overwinningen werden in vijf games beslecht. Sören de Witte bleef ongeslagen, Jeroen de Heide won een wedstrijd en samen wonnen ze de dubbel. Marc Hackenberg bleef zonder punten.

Op papier was de Duitser Nicolas Daub de sterkste van de spelers uit Boxtel, maar juist hij kreeg twee nederlagen om zijn oren. In de strijd tussen de kopmannen van beide teams kwam Daub met 2-1 voor tegen De Witte, maar moest hij toch de Arnemuiden-speler feliciteren. Tegen De Heide kwam de Taverbo-speler terug van een 2-1 achterstand, maar ging de laatste game toch naar de lange Arnemuiden-speler.

Daub’s teamgenoten Sjoerd Broos en Johan van den Nieuwenhuizen wonnen van Jeroen de Heide en Marc Hackenberg. Hackenberg had in zijn wedstrijd tegen Broos de meeste kansen, maar moest zich in de vijfde game gewonnen geven. De Heide verloor in vier games van beide Taverbo-spelers. Dankzij een overwinning in het dubbelspel werden er toch vijf punten bij elkaar gesprokkeld.

In de tussenstand staat Arnemuiden nu op de derde plaats, ruim onder Vriendenschaar en Sittard, maar twee punten boven Het Markiezaat en Taverbo. HTTV uit den Haag sluit de rij. Over twee weken krijgt de competitie voor Arnemuiden een vervolg met een thuiswedstrijd tegen koploper Vriendenschaar.

Team 2 had twee mindere wedstrijden achter de rug en was dus gebrand op revanche tegen Het Markiezaat 3, voorafgaand bestempeld als grootste concurrent. Het team trad aan met Wilbert Poppe die voor het eerst in weken weer eens een tafeltennisbatje in plaats van een kite in zijn handen had, met voorzitter Arnold de Gier die in de twee voorgaande wedstrijden al net zoveel partijen had verloren als in de hele vorige competitie en met Erik Schuurman, het vaatje buskruit van onze vereniging.

De start van de competitie was formidabel. Poppe won in drie games van Bierman, Erik won met 3-1 van Sophie Dijkers en Akki bleef niet achter met een 3-0 winst op Pieter Baas. De eerste dubbelwedstrijden van Akki en Erik gingen na vele matchpoints verloren maar met mental coach Poppe op de bank werd er deze keer een 3-1 overwinning geboekt en toen Schuurman ook nog eens met 3-2 van Bierman won leek een monsteruitslag voorhanden.

Zover kwam het echter niet. P verloor in vijven van Pieter Baas. Akki bleef volledig kansloos tegen Sophie en verloor vervolgens na een 2-1 voorsprong in games met 14-12 in de vijfde game van Walter met de mooie achternaam. P bleef tegen Sophie bij de les en pakte zijn tweede winstpartij, maar man of the match was toch echt Erik Schuurman die met een 3-1 overwinning op Baas de hele avond ongeslagen bleef. In deze poule is het ongemeen spannend. TTC Middelburg loopt na een 10-0 overwinning op voormalig koploper ODT uit op de rest, maar tussen de nummers 2 en 6 zitten welgeteld twee punten.

Team 3 trad aan tegen koploper Belcrum met Lajos, Thiesco en Janus. Voor Thijs was het na twee weken mantelzorg zijn eerste wedstrijd, maar van vormverlies was geen sprake. Tegen de ervaren Lauw Kopmels – ooit spelend in de hoogste Zeeuwse regionen van het tafeltennis – boog hij een 2-1 achterstand om in een 3-2 overwinning. Voor Kopmels werd het een zure avond, want hij moest vervolgens geblesseerd opgeven, waardoor het Arnemuiden-team twee punten in de schoot kreeg geworpen. Thijs breidde het aantal punten nog uit naar vier door een eenvoudige overwinning op Davey Nuijten. In de laatste wedstrijd was Stijn van der Torre met 3-0 te sterk. Voor Lajos Cselik eindigde de avond niet al te succesvol. Zowel tegen Nuijten als Van der Torre wist hij geen enkele game te winnen. Jan Zwemer verloor nog een game met 20-22 van Van der Torre maar kwam die partij niet dichtbij een overwinning. Tegen Nuijten sleepte Zwemer er wel een vijfde game uit, maar die ging helaas verloren. Het team van Arnemuiden 3 vindt zichzelf terug op de vijfde plaats, vijf punten voor Tios, maar zes punten achter nummer 4 The Back Hands en zal de achtervolging in moeten zetten in de strijd om handhaving.

Arnemuiden 4 is de competitie uitstekend begonnen. Afgelopen vrijdag was Yerseke 2 de tegenstander. Bas Steijn, Anita Minnaar-Kusse en Casper van Belzen speelden tegen Youri van Dijken, Rienk Janssens en Overbeeke. Ook dit team ging als een jekko van start, want na de eerste 9 games stond er een 3-0 voorsprong op het bord. Het dubbel werd vervolgens met 3-1 gewonnen en ook de eerste spannende wedstrijd (Anita vs Jan) ging met 11-9 in de vijfde game naar Arnemuiden. Tegen Youri wist Anita dit kunsstukje niet te herhalen, want die partij ging met 11-9 in de vijfde game verloren. Bas verloor nog van Rienk Janssens. Casper maakte zijn status van kopman waar en bleef ongeslagen. Arnemuiden doet met deze 8-2 overwinning goede zaken. Het team staat met 19 punten nog 3 punten achter koploper Scaldina, maar heeft nu vijf punten voorsprong op Yerseke.