25-02 Winst Arnemuiden 2, verlies derde team

door | 28 februari 2023

Het tweede herenteam van Arnemuiden heeft vrijdagavond goede zaken gedaan. In de uitwedstrijd tegen ODT 3 uit Roosendaal werd met 8-2 gewonnen. Wilbert Poppe was weer vanouds op dreef, de kleinste man van Arnemuiden verloor in zijn drie enkelwedstrijden maar één game. Ook ‘comeback kid’ Wilfred Joossens bleef ongeslagen tegen Ruud Knobel, Edwin van Dorst en voormalig Arnemuiden-speler Nico Schuit. Samen wonnen Joossens en Poppe ook het dubbelspel, daarin was wel een vijfde game nodig. Steven Klijn had een wat stroevere start met verlies in de vijfde game tegen Van Dorst en in vier games tegen Schuit, maar wist in zijn laatste wedstrijd tegen Ruud Knobel een 2-1 achterstand in games om te zetten in een 3-2 winst. De Arnemuiden-spelers konden de acht punten goed gebruiken. De achterstand op koploper TTC Middelburg is geslonken tot 3 punten. Volgende week neemt Arnemuiden het op tegen het vlaggenschip van SAR’72 uit Kloosterzande.

Team 3 was met Lajos Cselik, Marc Riemens en Izak Heijboer afgereisd naar Etten-Leur om het op te nemen tegen Tanaka 2. Vooraf werd Tanaka ingeschaald als een mede-degradatiekandidaat, maar het team uit Etten-Leur stond na enkele winstpartijen op een keurige tweede plaats. Dat werd na vrijdagavond niet anders, al voelde de 6-4 nederlaag voor de Arnemuiden-spelers wel geflatteerd. De vier winstpartijen (van Lajos en Marc op Delano Dekkers en van Marc en Izak op Arno de Lege) kwamen namelijk zonder gameverlies tot stand, terwijl enkele nederlagen onnodig uit handen werden gegeven. Zo wist Izak een 5-1 en 6-2 voorsprong in de vijfde game tegen Dekkers niet af te maken, werd de dubbel na een 2-1 voorsprong in games en 9-5 stand om zeep geholpen en liet Marc zelfs een 10-2 voorsprong in de eerste game lopen tegen de verder ongenaakbare Tanaka-kopman Thierry Melissen. In de race om lijfsbehoud zal dit team dus aan de bak moeten, te beginnen volgende week tegen hekkensluiter Tios.